Avatar billede mite Nybegynder
07. januar 2001 - 12:06 Der er 15 kommentarer og
4 løsninger

Lang opkoblingstid til internettet.

Jeg er snart træt af at der er lang opkoblingstid når jeg skal på internettet (ca. 1½ minut). Mit modem verify´er user name og password 2 gange. Når browseren er åben og jeg åbner Outlook kobles internetforbindelsen fra og der ringes op igen...det er bare skod. Hvad er der galt???
Avatar billede codpiece Nybegynder
07. januar 2001 - 12:11 #1
Hvad sker der hvis du starter Outlook først og derefter browseren?

Hvis den også kobler op igen, kan det skyldes at de to programmer er sat op til at bruge to forskellige opkoblinger.

// Codpiece
Avatar billede riversen Nybegynder
07. januar 2001 - 12:14 #2
Prøv i indstillinger for din opkaldsforbindelse at fravælge \"log på netværket\" under fanen \"serverindstillinger\".
Hvilken outlook bruger du? og hvordan er din opsætning mht. opkaldsforbindelsen i Outlook?

Mvh.

Rene
Avatar billede srhansen Nybegynder
07. januar 2001 - 12:15 #3
Jeg har haft det samme problem som dig. Løsningen for mig var at opdatere firmwaren i modemet (LASAT).
Avatar billede teknik Juniormester
07. januar 2001 - 12:16 #4
Et vanskeligt problem at løse uden at være ved PC. -har dog et par bud...

...det kan evt. hjælpe at fjerne nogle settings i din opkoblings settings...
dvs. i
-denne computer, -netværk via modem, -Højreklik på \"din forbindelse\", - egenskaber, -netværk
-fjern fluebenet i \"log på netværket\"

..
Det med at Outlook afbryder forbindelsen kan måske løses ved at ændre på indstillingen i
-Funktioner, -internet-indstillinger, -forbindelse,
Forsøg skift mellem ring op/ring ikke op ...tror ikke så meget på \"ring aldrig op\"...men prøv den bare alligevel...

mvh :-)
Teknik
Avatar billede srhansen Nybegynder
07. januar 2001 - 12:20 #5
Nåeh, jeg har vist misforstået dit spørgsmål :-). Jeg læste du havde svært ved at koble op, dit problem er at du kobler op 2 gange, det har de andre vist svaret på.
Avatar billede mite Nybegynder
07. januar 2001 - 12:35 #6
Okay jeg har gjort som teknik har svaret.
Nu verify user name og password kun 1 gang.

Problemmet med at internetforbindelse frakobles ved at åbne Outlook er der stadig - til dette problem skal tilføjes at fluebenet i Connect automatisk er fravalgt vær gang Outlook åbnes!!.

Hvis jeg åbner Outlook og åbner browseren bagefter er der intet problem
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. januar 2001 - 12:39 #7
Prøv Options->Mail Levering (Delivery). Slå automatisk opringning når der tjekkes for nu post.
Avatar billede riversen Nybegynder
07. januar 2001 - 12:40 #8
Kan du ikke fortælle lidt om hvordan din opsætning i outlook er? derfor kom jeg kun med svar til verifying problemet...*S*

Som Tekik skriver er dette et problem der er nemmest løst, når man sidder overfor pc\'en.
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. januar 2001 - 12:42 #9
Option menuen er naturligvis i Outlook.
Avatar billede riversen Nybegynder
07. januar 2001 - 12:44 #10
Prøv evt. under Funktioner --> konti --> Forbindelse at skifte mellem de forskellige muligheder...
Avatar billede mite Nybegynder
07. januar 2001 - 12:49 #11
NYT PROBLEM: Hver gang jeg opdatere i Outlook frakobles forbindelsen og kobler på igen!! Den er da helt gal i min outlook.
Riversen: Hvad er det for nogle oplysninger du vil have??
Avatar billede riversen Nybegynder
07. januar 2001 - 12:52 #12
hvordan er opsætningen under funktioner --> Indstillinger --> Ring op etc....
Avatar billede teknik Juniormester
07. januar 2001 - 12:55 #13
>>mite
Anvender du samme brugernavn/password  både til Internet og til Mail ??

Hvis de er forskellige, så prøv at rette dem til at være ens...!!
Vejledning i dette findes hos din udbyder.

...check evt. under \"forbindelse\", som nævnt ovenfor...om der er mere end én...
Hvis der er to, så er det muligvis fordi net/mail bruger \"forskellige\"...så er der et eller andet sted man kan stille, at det er den \"nuværende\" forbindelse som skal bruges..

lige her omkring ;-))
-Outlook -funktioner, -konti, -post, -egenskaber, -forbindelse.

Den skal stå til den samme som Internet explorer\'s
Avatar billede mite Nybegynder
07. januar 2001 - 13:02 #14
Under connections:
Diel whenever at network connection is not present (er valgt)
Bruger samme forbindelse som ved internet.
Under settings er der intet krydset af (automatic configuration og proxy server).
I dial-settings er mit username og password.

Er der andre ting du skal have vide?
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2001 - 14:09 #15
Jeg havde ovennævnte problem engang. Det forsvandt først efter en ny installation af windows 98. Hvor mange protokoller køre du med under din opkobling?
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2001 - 14:09 #16
der er kuller i dit windows.
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. januar 2001 - 14:45 #17
Nej der er ikke kuller i windows. Jeg har haft samme problem. Min løsninger er stadig:
Outlook. Tools->options->Mail Delivery Fjern  krydet i Automaticly Dial When Checking for New Messages. Prøv lige det og skriv tilbage.
Avatar billede panter Nybegynder
07. januar 2001 - 15:50 #18
Prøv, at sætte din(e)Mailkonti til at etablere forbindelse via Alle Tilgængelige forbindelser.
Har du flere forbindelser (Evt. gamle) i din netværk via modem bør du slette de gamle, så kun den aktuelle er defineret.
Avatar billede mite Nybegynder
25. januar 2001 - 21:22 #19
Der er gået et stykke tid hvor jeg ikke har været på nettet. Jeg har fået mit problem løst nogenlunde og kan leve med det indtil videre. Så jeg må dele point mellem jeg.