Avatar billede a92lm Nybegynder
30. oktober 2003 - 12:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad mister jeg hvis jeg skal ha nyt bundkort?

Jeg skal have et nyt bundkort i min computer, da det er totalt dødt, men vil jeg miste noget på min harddisk når jeg monterer et nyt?? Jeg tænker på om man skal formatere den for at man kan få et nyt bundkort til at fungere????
Avatar billede dumazz.dk Nybegynder
30. oktober 2003 - 12:16 #1
Overhovedet ikke, disse er uafhængige af hinanden...

Er bundkortet af et andet fabrikat skal du ikke regne med at Windows kører optimalt...
Avatar billede a92lm Nybegynder
30. oktober 2003 - 12:18 #2
Okay. Men jeg kan i princippet godt købe nyt bundkort og få den startet op så jeg kan få taget en kopi af det der ligger på min harddisk, og bagefter formatere så det kommer til at køre optimalt igen?
Avatar billede dumazz.dk Nybegynder
30. oktober 2003 - 12:20 #3
Ja det er en mulighed...
Avatar billede a92lm Nybegynder
30. oktober 2003 - 12:25 #4
okay.... Tak for svarene.. så tar jeg det lidt mere roligt
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. oktober 2003 - 12:47 #5
hvis du har Win2k eller WinXP skal du køre en Repair så systemet kender dit nye bundkort.
Med Repair mister du ingen data og programmer vil køre som altid.
Avatar billede dumazz.dk Nybegynder
30. oktober 2003 - 12:54 #6
retaxes> Det er stadig på "test-stadie" det er ikke fuld ud udviklet... (MS-specialty)

Det kan gøre systemet ustabilt, jeg foreslår en formatering...
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. oktober 2003 - 12:59 #7
dumazz> i den tid hvor jeg har brugt WinXP har jeg skiftet bundkort 2 gange.
XP blev installeret mens jeg havde et Soltek, det næste var et Asus og nu sidst et Gigabyte og hver gang kørte det med en Repair.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. oktober 2003 - 13:00 #8
Hvad angår ustabiliteten så er der masser af andre ting der kan gøre systemet ustabilt og det skyldes som regel dårlige programmer.