Avatar billede cryptoknight Nybegynder
30. oktober 2003 - 11:15 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

403 ved adgang til SUSAdmin

Jeg har fået installeret SUS på en Windows 2000 server, og det gik uden problemer. Nu er der bare det, at jeg ikke kan få fat i SUSAdmin siden (hverken på  'http://<minserver>/susadmin' eller på 'http://<minipadresse>/susadmin') Jeg får en 403-fejl med besked om at jeg ikke er autoriseret til at se siden. Jeg er logget ind som Administrator (har prøvet flere forskellige) og det er lige meget om jeg prøver fra serveren eller fra en klient.

Har prøvet de fleste af de tricks jeg har fundet på nettet (genstart IIS, tillad annonyme logins, ect.) Nogen der har forslag?? De vil blive værdsat!

/CK
Avatar billede webcon Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:10 #1
Jeg har prøvet noget tilsvarende, hvor jeg havde installeres IIS-locddown. Dette kunne SUS delen absout ikke tåle. Jeg afinstallerede IIS og lagde den på igen, hvorefter den kørte perfekt. Prøv det, det tager kun 10 minutter.
Avatar billede webcon Nybegynder
02. november 2003 - 18:45 #2
Avatar billede cryptoknight Nybegynder
03. november 2003 - 09:52 #3
Jeg er lige ved at prøve noget andet først, så der går nok lige et par dage med uddeling af points.

Den server jeg først havde installeret SUS på, fungerede i forvejen som server for LANDesk. Dén del virkede heller ikke 100% efter installationen af SUS. Jeg har nu prøvet at installere SUS på en helt frisk server og det lader til at det virker. MEN: Jeg VIL have den til at køre på den server, der står der i forvejen (LANDesk-serveren), så jeg får nok brug for jeres svar alligevel. Men altså ikke før om et par dage.

Fat mod
/CryptoKnight
Avatar billede webcon Nybegynder
04. november 2003 - 00:04 #4
Der må jeg nok melde pas, idet jeg intet kendskab har til LANDesk. Hvilken funktion udgør den ?
Avatar billede cryptoknight Nybegynder
04. november 2003 - 11:01 #5
Det er et avanceret fjernstyrings program. Lidt a'la NetOP, bare lidt mere omfattende.
Avatar billede webcon Nybegynder
04. november 2003 - 23:50 #6
Okay... bruger LanDesk IIS ?
Avatar billede cryptoknight Nybegynder
05. november 2003 - 13:06 #7
ja.
Avatar billede cryptoknight Nybegynder
06. november 2003 - 13:57 #8
Det lyder for øvrigt som om du har styr på sus. Kan du forklare mig hvorfor jeg ikke kan få mine klienter til at hente opdateringer hejm??

Jeg har været rundt på det meste af nettet og set at der er mange der har det samme problem, men det er endnu ikke lykkedes mig at finde en løsning!

Jeg har forbindelse mellem klienterne og sus-serveren, det kan jeg se på mine logs. I iis-log'en får jeg en "Download Failed 80190194" fejl (som er en 404, file-not-found) og det kan jeg ikke forstå. Jeg har set et sted at man skal prøve at se om man også får en 404, hvis man går ind i 'Approve Updates' i SUS-admin, finde den pågældende opdatering, klikke på details og så klikke på linket til filen. Det gør jeg ikke! Jeg kan sagtens hente filen ned den vej, både fra serveren selv og fra en klient. HVORFOR kan den så ikke hentes via Auto Update??? Jeg er ved at blive vanvittig, for det virker som om alle de svar jeg har fundet siger det samme, dvs. ingenting! De få svar der har været noget at komme efter i, HAR jeg prøvet uden held.

Kan du eller andre hjælpe??

/CryptoKnight
Avatar billede webcon Nybegynder
06. november 2003 - 18:16 #9
Okay... kan du tilgå "approve updates" på SUS´en ?? Hvis du kan, er det så "bare" dine klienter som ikke opdateres ??
Avatar billede cryptoknight Nybegynder
11. november 2003 - 09:14 #10
(hmm... jeg troede, jeg havde lavet denne post, men den er åbenbart ikke kommet på)
Bare glem min sidste post. jeg har fået det til at virke. Url-scan var sat til at nægte kørsel af exe-filer, og opdateringerne ligger på serveren som... EXE-FILER! D'OH!
Til andre, der får samme problem:
- find filen urlscan.ini
- scroll ned til hvor der står "Deny executables that could be run on the server"
- sæt semikolon (;) foran '.exe' (eller fjern linjen helt)

Nu kan jeg så begynde at få den til at køre på LANDesk-serveren :-)
Avatar billede webcon Nybegynder
11. november 2003 - 22:43 #11
Okay... godt at du fik den til at virke. Lukker du spm ?
Avatar billede cryptoknight Nybegynder
12. november 2003 - 09:30 #12
Ikke endnu... jeg har ikke fået testet dit tip endnu, men jeg skal nok.
Tålmodighed :-)
Avatar billede cryptoknight Nybegynder
12. november 2003 - 11:20 #13
Det var ikke nødvendigt at afinstallere IIS og lægge den på igen. Her er hvad jeg gjorde:

- Controlpanel->Administrative Tools->Internet services Manager
- Højreklik på SUSAdmin->Properties->Documents
- Tilføj 'Default.asp' til listen, hvis den ikke står der i forvejen (og det gjorde den ikke!!)

Da jeg ikke har brugt dit svar, kan jeg ikke give dig fuld point. Du får dog lidt for indsatsen (så flink er jeg :-)

Hvis vi ikke snakkes ved før, så GOD JUL!

/CryptoKnight
Avatar billede webcon Nybegynder
12. november 2003 - 22:55 #14
Jeg takker.. fair enough