Avatar billede cooksie Nybegynder
30. oktober 2003 - 10:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Søger billigt webhotel, med stabil mail-server.

Hej folkens, jeg har pt et domæne hos cliche.dk, som jeg umiddelbart er tilfreds med, idet jeg synes deres oppe tider er blevet meget bedre over det sidste år i forhold til da jeg oprettede domænet.
Men desværre har jeg observeret at mange af de mails folk har sendt til mig på min cliche-mail, og her snakker vi i perioder i omegnen af 1/3 mails, simpelthen aldrig når frem til mig. Så mit sørgsmål går på om nogen kender et billigt alternativ hvor de er sikre på at de modtager deres mails. Kan jo være svært at vide, men det kunne være nogen har oplevet det samme som mig, og derfor har testet det ordentligt igennem hos andre udbydere.
Avatar billede lester_dk Nybegynder
30. oktober 2003 - 10:37 #1
Afhænger af hvad du kalder billigt, og hvad der ellers følger med.

www.hostcenter.dk benytter backupMX til deres post. Så hvis den primære modtager ikke virker, så vil deres server gemme posten indtil den kan sendes igen. Desuden virusscanner de alt og sortere SPAM fra.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
30. oktober 2003 - 10:38 #2
Jeg bruger selv www.freepaq.dk hvor det koster 20 kr/måned at være hosted og så har du uendelig mails/plads (læs mere på deres hjemmeside).

Selvfølgelig har de til tider et nedbrud, men efter at de er gået over til betaling synes jeg ikek der er noget at klage over - jeg er i hvertfald en tilfreds kunde, også med deres support.
Avatar billede cooksie Nybegynder
30. oktober 2003 - 10:38 #3
Mangler lige at tilføje at jeg med billig mener max 15 kr. pr. måned, og helst 50 mb eller mere. Og så benytter jeg php og mysql, men det har de fleste udbydere vel.
Avatar billede thomasdb Nybegynder
30. oktober 2003 - 10:39 #4
Avatar billede bjuhl Nybegynder
30. oktober 2003 - 11:18 #5
Som ALT andet i denne verden. Så hænger pris og kvalitet altid sammen. Et gammelt købmands ordsprog, men den holder stadig....... også mht. webhoteller.

Hvis du vil have noget med 99.99% optider, så snakker vi 50 kr. og opefter.

Jeg bruger wannafind.dk og har aldrig oplevet at serveren har været nede endnu, hverken email, ftp eller hjemmesiden. (1 år)
Avatar billede cooksie Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:46 #6
hmm, ok havde havde håbet der var nogle billigere alternativer, da det bare er et lille hobbyprojekt. Men tak for forslagene.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
31. oktober 2003 - 08:17 #7
cooksie >> Ser ingen grund til at du afviser alle svarene, der er jo ikke noget forkerte i dem - da du i første omgang ikke har nævnt noget om hvormeget det må koste.
Avatar billede cooksie Nybegynder
31. oktober 2003 - 17:23 #8
Nej jeg må indrømme at jeg havde glemt det i første omgang. Og i er så 2 der har været hurtige og svare imens jeg tilføjer de oplysninger( se tiderne ). Jeg kender ikke systemet her så godt, men går udfra at hvis jeg accepterer et svar blokerer jeg på en eller anden måde for nye svar, hvilket gjorde at jeg jo måtte afvise de svar der var, idet ingen af dem opfyldte hvad jeg søger. Men jeg vil da gerne teste om der kan komme flere svar alligevel, så du får da bare de 15 point.
Avatar billede letwhite Novice
18. december 2017 - 16:11 #9
Fik af http://itafdelingen.dk at vide at det nok er bedst at sætte sin egen mail server op hvis det bare er et hobby projekt. Men alligevel kan du jo sagtens opgradere til noget andet når du får det til at virke.