Avatar billede nadbull Nybegynder
07. januar 2001 - 06:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

OC Af K6-2 333

Jeg har en AMD K6-2 333 MHz. som sidder på et ASUS P5A 100 MHz. Bundkort. Jeg har 128 Mb. pc 100 Ram (2x32 & 1x64) Og så ville jeg lige høre om der er nogen af jer der ved hvor meget jeg kan OC min CPU, og evt. hvordan jumperne skal sidde for at køre optimalt.
Avatar billede pstric Nybegynder
07. januar 2001 - 07:28 #1
400 MHz skulle den jo nok kunne trække, ikk\'? (http://www.eksperten.dk/spm/42070).
Men ifølge denne artikel http://cpusite.examedia.nl/docs/overclock-k6-2.html, skal du nok ikke regne med mere.
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2001 - 09:38 #2
Find en større CPU k6-2 500 med køler, det ville jeg gøre i stedet for at piske CPU\'en og dermed forkorte dens levetid væsenligt.
Avatar billede dar Nybegynder
07. januar 2001 - 12:05 #3
Eller endnu bedre; en k6-3 på 550MHz!
Avatar billede teknik Juniormester
07. januar 2001 - 12:26 #4
For at nå de 400Mhz, så skal du være heldig...K6\'erne er slemme til at være lune i forvejen...

Dine Jumpersettings finder du her...
http://www.asus.com.tw/products/Motherboard/pentium/p5a/jumper.html
...Hvis ikke du har investeret i en ekstra kraftig blæser, så vil jeg ikke anbefale at du øger Vcore
Øge Vcore er et trick for at gøre CPU stabil ved højere frekvenser, som desværre giver temmelig meget mere \"varme\"

Hvis du har en sådan blæser, så vil jeg stadig ikke anbefale mere end 0,1 Volt mere end det CPU er mærket med ...Vcore varierer noget i K6-serien...

mvh :-)
Teknik
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2001 - 13:54 #5
Tja hvis den kan passer i bundkortet dar ;o)
Avatar billede krusell Nybegynder
07. januar 2001 - 17:23 #6
Jeg har set flere velykkede forsøg med at øge vcore en del, men der skal bare meget køling til. Normalt vil jeg sige at du bare skal prøve dig frem og få den overclocket så meget som muligt og det vil jeg egentligt også her. Så længe du går frem i små ryk og ikke prøver 500 mhz og en alt for høj vcore med det samme, men stille og roligt prøver dig frem, indtil du har fundet den bedste kombination af hastighed og stabilitet.
Men hvis du kan få fat på en k6-3, vil jeg helt klart anbefale det. De koster vist ikke sp meget, men yder en del bedre end k6-2.
Når du overclocker, skal du huske at det er bedre med en høj busfrekvens en bare en høj mhz. Det jeg mener er at 90 mhz x 5 = 450 mhz ikke nødvendigvis yder bedre end 400 mhz x 4 = 400 mhz, da du sænker hastigheden på alle elementer i maskinen. Men det er svært at for bussen over de 100 på P5A bundkortet og der er da også nogle kort der ikke kan klare det. Ikke at de brænder sammen, men de gør at maskinen ikke vil starte. Det er dog især isa kort og netkort...
Held og lykke med det...

krusell
Avatar billede vuffe Nybegynder
12. januar 2001 - 09:00 #7
Ja jeg siger det samme som de andre altså at man skal gå stille og roligt til værks. Men alt i alt selvom du skulle være heldig at få den op op på 400MHz så er gevinsten jo ikke særlig stor, og så forkorter du som sagt iøvrigt dens levetid, så mit råd er at du skal lade være.
Avatar billede dar Nybegynder
12. januar 2001 - 21:36 #8
kharder>> Går den så går den. Går den ikk, så er det noget værre lort...:-)
Avatar billede nadbull Nybegynder
18. januar 2001 - 07:19 #9
Jeg takker nu har jeg fået den til at køre 450 Mhz. stabilt !!

lidt kølepasta og en stor køler var nok