Avatar billede sorte_slyngel Nybegynder
29. oktober 2003 - 23:28 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

gemme en animation men med transparant baggrund

Hej Jeg har en animation som jeg gerne vil ha skal ha en transparent baggrund...da det skal blandes med noget jeg har videooptaget.

Jeg må erkende at jeg er på bare bund hvad det angår...så hvis det er muligt må det gerne skæres ud i pap..har hørt noget om alpha kanaler osv...er ved at prøve at finde oplysninger om hvordan det kan lade sig gøre...jeg sidder på en 3ds max 5.

tak for hjælpen.
Avatar billede Morten Olesen Nybegynder
30. oktober 2003 - 08:20 #1
Bare render din animation ud i .tga filer, så skal hele din baggrund nok blive transperent. tga understøtter alphachannel modsat de fleste andre formater. Du kan vælge om alpha skal renderes med ud i rendermenuen, men som default står den vist til at smide alphaen med ud.
Avatar billede osborne Nybegynder
27. december 2003 - 11:56 #2
Det du kan gøre er at rendere din animation ud som en sekvens af Targa filer (TGA). Hvis du sørger for at der ikke er noget i baggrunden så vil det blive transparent (prøv evt. at tage en sådan TGA fil ind i PhotoShop så kan du se at selve objekterne er synlige men baggrunden er transparent).

Et lidt sent svar, men kan være du kan bruge det alligevel :-)
Avatar billede osborne Nybegynder
27. december 2003 - 11:58 #3
.. ups, jeg havde overset moohyklers svar .. men så er min tilføjelse blot at for at det virker skal du undgå at have noget i baggrunden.