Avatar billede jbrink Nybegynder
29. oktober 2003 - 21:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Baggrund på hjemmeside-mosaik af små billeder

Jeg er webmaster for en børnehave, og vil gerne friske designet lidt op...

Jeg er indtil videre igang med grunddesignet, se www.lindberg-brink.dk/test

Jeg kunne godt tænke mig uden om boksen, at lave et mosaik af små billeder fra børnehaven, f.eks. billeder i 40x40 eller 50x50.
Jeg kunne godt lave et billede på 3x3 billeder, som så bare blev gentaget, men kunne godt tænke mig at bruge f.eks. 20 eller flere små billeder, som så blev lagt ind efter hinanden, allerhelst i en tilfældig rækkefølge hver gang siderne blev hentet, så der var lidt "spræl".

Kan det lade sig gøre?
Hvis, ja så hører jeg gerne fra jer...
Avatar billede mindfreak Nybegynder
30. oktober 2003 - 18:11 #1
Alt kan lade sig gøre - men tror det ville gøre siden temmelig tung
Avatar billede jbrink Nybegynder
30. oktober 2003 - 19:00 #2
Tænker du da på summen af billederne, jeg vil skyde på at hvert lille billede ca. kom til at fylde 7 kb, dvs. en 140 kb ialt ved 20 billeder.
Eller er det mere scriptet der bliver tungt?
Avatar billede vivsen Nybegynder
31. oktober 2003 - 14:15 #3
Du ligger din "boks" ind i et framesæt inde i framesættet opbygger du et sæt tabeller der i str. svarer til dine billeder(husk at de skal ligge i 72 dpi)hent så hvert lille billede ind i din tabel så skulle det gerne fungere.
Avatar billede jbrink Nybegynder
01. november 2003 - 12:41 #4
Det du mener, er det 3 lodrette frames, og så 3 vandrette frames i den midterste lodrette frame?
Hvor jeg så skulle lave tabeller i venstre og højre frame, og ligeledes i øverste og nederste frame, med en celle til hvert billede.
Jeg ville gerne have at min boks i midten havde en fast størrelse i punkter, og at så baggrunden/mosaikken var mere eller mindre synlig alt efter hvilken opløsning læseren bruger. Og det vil umiddelbart ikke kunne lade sig gøre hvis jeg låser cellestørrelsen til de enkelte mosaikbilleder...
Egentlig var mit mål også at undgå frames, men det kan jo være jeg blive nødt til at gå på kompromis med det...:)
Avatar billede jbrink Nybegynder
15. november 2003 - 00:42 #5
Hej Vivsen,
der var ikke så meget gang i svarene på mit spørgsmål, og siden efter lidt vurdering ville blive for forvirrende med alle de billeder jeg ville sætte på, opgav jeg mit projekt med de små billeder, men da din løsning nok ville have virket i praksis får du pointene..