Avatar billede m_oney Nybegynder
07. januar 2001 - 01:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Blå Skærm hele tiden!

Jeg får blå skræm næsten lige meget hvad jeg laver snart og den gør det ofter og ofter. hvis bare jeg spiller lidt eller høre musik så går den i blå skærm og siger noget med \"hal.dll\" og dumping memory. jeg trodet det var kølern for det har jeg oplevet før med nu har jeg lige købt en helt ny køler og det hjalp ikke! jeg har også prøvet at update de fleste driver. jeg tror ikke det er en hardware fejl for den gør det ikke i WinME. HJÆLP!!!

Cpu : AMD-k6
ram : 196
grafikkort : riva tnt2 ulter

Avatar billede cstern Nybegynder
07. januar 2001 - 01:41 #1
Prøv at chekke din ram. Benyt f.eks. MemTest 86 som kan downloades fra http://www.utilitygeek.com/software/diagnostic/
W2K bruger mere RAM end Me så måske er det i situationer hvor defekt ram tages i brug af systemet du har problemerne.
Avatar billede m_oney Nybegynder
07. januar 2001 - 01:55 #2
nå jeg prøber at boote med den siger den NTLDR missing! hvorfor gør den det?
Avatar billede cstern Nybegynder
07. januar 2001 - 02:03 #3
jeg går ud fra det var en fejl du gav mig point eftersom du ikke har fået prøvet det endnu. Du kan få dem tilbage, jeg opretter et spm til dig.

Jeg går udfra du har lavet bootdisketten ud fra det du har downloadet? Hvis du har en blank diskette du IKKE har formatteret med win2000 så brug den til den diskette man skal lave med MemTest (altså en disktte direkte \"fra kassen\"). Men under alle omstændigheder burde den diskette der kommer ud af det ikke indeholde W2K filer da det er et image som overskriver hele disketten.
Avatar billede cstern Nybegynder
07. januar 2001 - 02:04 #4
Avatar billede cstern Nybegynder
07. januar 2001 - 02:07 #5
Jeg glemte lige at fortælle hvorfor disketteboot skriver den mangler NTLDR. Det er fordi bootsektoren på disketten (som sikkert tidligere har været brugt til NT eller W2K installationsdiskette) ser efter en NTLDR boot fil (svarer populært sagt til COMMAND.COM på en Win/Dos diskette). Når disken tømmes bevares bootsektoren og den vil stadig prøve at boote med NTLDR...
Avatar billede m_oney Nybegynder
07. januar 2001 - 13:49 #6
Ja det var en fejl ups :)

nå jeg har prøvet den memtest!

men efter 11 timer og 38 min gad jeg ikke mere
der stod pass = 11
har den så kun testet 11 ram ud af 192?
Avatar billede cstern Nybegynder
07. januar 2001 - 13:58 #7
Nej det er 11 tests. Så det betyder bare at dine RAM sikkert er OK.
Avatar billede cstern Nybegynder
07. januar 2001 - 13:59 #8
PS. Du skal oprette et nyt spm - ellers er der ingen der ser det. Dette spm er jo lukket fordi du uddelte points.
Avatar billede m_oney Nybegynder
07. januar 2001 - 15:15 #9
ok tak. ja man kan godt se jeg er ny her :)

nå men har du flere forslag til hvad det kunne være eller hvad jeg kan gøre?

hvordan finder jeg ud af hvad den \"hal.dll\" gør eller hvad det bruges i?
Avatar billede karstenh Nybegynder
07. januar 2001 - 17:29 #10
hal.dll er Hardware Abstraction Layer, så vidt jeg husker.
Dvs en dims mellem et eller andet, og så hardwaren.
Avatar billede karstenh Nybegynder
07. januar 2001 - 17:36 #11
Mit gæt er, at du har en driver der ikke leger pænt.
Avatar billede m_oney Nybegynder
07. januar 2001 - 17:40 #12
og hvad kan jeg gøre ved det?? så det vil ikke hjælpe hvis jeg laver format c:?