Avatar billede allan.k Nybegynder
29. oktober 2003 - 17:38 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Download et billede fra web hvert 5. minut?

Hej eksperter.

Findes der et program eller noget andet der kan download et billede fra en side hvert 5. minut.
Det skal være noget der kan passe sig selv, så jeg ikke skal side foran skærmen i 24 timer i træk.

Det er et billede der bliver opdateret hvert 5. minut, og jeg syntes det kunne være sjovt at sætte dem sammen til en lille film/animation.

Billedet er her: http://www.sec.noaa.gov/pmap/gif/pmapN.gif
Fra siden: http://www.tycho.dk/article/view/807/1/121/

Håber i kan hjælpe.

Allan
Avatar billede vistodk Nybegynder
29. oktober 2003 - 17:47 #1
Prøv en downloadmanager -- men du får et problem med at den vil gemm een fil med samme navn i samme mappe hver 5 minut.. så skal du have en Rename funktion liggende i mappen, der checker hvert minut efter en fil ved navn "pmapN.gif" og omdøber den til ´MMDDttmmpmapN.gif" hvor
M er Måned
D er dag
t er time
m er minut
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. oktober 2003 - 17:50 #2
Spørg i et af programmeringskategorierne.. f.eks.:
Visual Basic: http://www.eksperten.dk/kat/5/
Delphi: http://www.eksperten.dk/kat/7/

Jeg har noget VB kode til download af filer fra nettet..
Avatar billede fangel Nybegynder
29. oktober 2003 - 18:11 #3
Linux er en vinder - men det vil du nok ikke bruge bare for det (en blanding af Wget, Cron og bash ville kunne klare det)

Morten
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. oktober 2003 - 18:59 #4
Jeg er lige i gang med at lave et lille program i VB..
Avatar billede allan.k Nybegynder
29. oktober 2003 - 19:41 #5
Jeg er ved at undersøge muligheden med en downloadmanager, og det skal lige siges at jeg overhovedet ikke har forstand på programmering. :-)
Avatar billede allan.k Nybegynder
29. oktober 2003 - 20:34 #6
Jeg har nu prøvet 4 forskellige downloadmanager, og ingen af dem kan klare opgaven.
De kan godt sættes til at downloade på et bestemt tidspunkt, men kun en fil af gangen.
Nogen forslag??
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. oktober 2003 - 20:37 #7
Jeg kigger lige på det.. kan muligvis lige lave et vb program..
Avatar billede allan.k Nybegynder
29. oktober 2003 - 20:40 #8
Kanon, jeg venter med glæde.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. oktober 2003 - 20:45 #9
jeg ved dog ikke hvornår jeg er færdig da jeg har gang i en masse ting på en gang..
Avatar billede allan.k Nybegynder
29. oktober 2003 - 21:17 #10
Helt iorden, jeg venter spændt.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. oktober 2003 - 22:47 #11
Her er en version der virker:
http://frip.dk/thesurfer/e/q/420468/dlimage.exe

Det skal lige siges at den inkluderede countdown er i sekunder og ikke "minutter:sekunder" formatet. Hvis jeg får ændret det vil jeg oploade den nye version til samme URL, og skrive en besked i dette spm.

Du kan nøjes med at beholde indstillingerne til filnavnet og suffix.

dlimage.exe er selve programmet, og ikke andet. Hvis du mangler nogle filer, skriv dem her.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. oktober 2003 - 22:47 #12
..og et svar.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. oktober 2003 - 23:58 #13
Nu er programmet opdateret og viser nedtællingen med "xx min xx sek".
Avatar billede allan.k Nybegynder
30. oktober 2003 - 05:24 #14
Det var lige hvad jeg skulle bruge, du får 1000 tak for det.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. oktober 2003 - 17:34 #15
Det var så lidt.