Avatar billede ylwen Nybegynder
29. oktober 2003 - 14:20 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Hvilket netkort i Compaq Evo D510 SFF

Jeg sidder her med håret i postkassen, da jeg har formateret en Compaq Evo D510 SFF. Problemet ligger i at jeg ikke kan finde ud af hvilket netkort det er der sidder i. Det er integreret i bundkortet som også er lavet af Compaq. Er der nogen der har en sådan maskine og kan fortælle mig lidt om kortet og eventuelt en driver fil??
Avatar billede maddan Nybegynder
29. oktober 2003 - 14:25 #1
Det er højst sandsynligt et Broadcom NetExtreme, men du kan hente driver på hp's hjemmeside: http://h18007.www1.hp.com/support/files/EvoDesktop/us/family/model/4358.html?submit.y=6&submit.x=8&cc=us
Avatar billede vollerup Nybegynder
29. oktober 2003 - 14:46 #2
Sidder selv ved sådan en lille sag lige nu og det er et Intel Pro/100 VM netkort der sidder i maskinen.
Avatar billede ylwen Nybegynder
03. november 2003 - 09:53 #3
Nu har jeg prøvet med begge typer, men der er ikke nogen af dem der virker. Jeg har hentet driver til Broadcom, men det virker ikke som om der er nogen af de drivere der ligger i den downloadede fil der virker. Med Intel Pro/100 VM får jeg at vide at enheden ikke kan starte(kode 10)
Avatar billede vollerup Nybegynder
03. november 2003 - 21:07 #4
Code 10 er et driver problem, så det lyder mærkeligt at, hverken maddan's eller mit foreslag virkede.
Lige nu kan jeg ikke komme ind på HP(Compaq's) side, men jeg mener at, der er 3 forskellige netkorts drivere til D510, så spørgsmålet er bare hvilken der passer til din.
Jeg vil prøve at lede efter nogle foreslag og vende tilbage hvis jeg finder noget.
Avatar billede ylwen Nybegynder
03. november 2003 - 21:36 #5
Det lyder lækkert.
Avatar billede vollerup Nybegynder
04. november 2003 - 18:39 #6
Den sidste mulighed, kan så være at, det er et "3Com 3C90x Fast EtherLink"
den kan downloades her: http://h18007.www1.hp.com/support/files/EvoDesktop/us/download/14421.html
Håber at dette kan hjælpe dig.
Avatar billede ylwen Nybegynder
31. januar 2004 - 12:17 #7
De virker stadig ikke, har du fundet nogle drivere?
Avatar billede vollerup Nybegynder
31. januar 2004 - 12:32 #8
Nej desværre ikke, når jeg kommer på arbejde mandag kigger jeg lige om vi skulle have nogle andre drivere, jeg mener bare absolut at vi kun har de 3 liggende som du har prøvet med.
Avatar billede ylwen Nybegynder
31. januar 2004 - 12:34 #9
Tak skal du ha, det er virkelig irreterende at man ikke bare lige kan hente driveren og at man ikke kan se på bundkortet hvilken et kort der skal hentes drivere til...
Avatar billede vollerup Nybegynder
06. februar 2004 - 11:33 #10
Jeg har nu haft tid til at kigge på hvilke drivere vi har på mit arbejde og det er kun de 3, som du har prøvet med.
Så mit eneste foreslag ville være at, prøve de 3 drivere igen og se om en en af dem ikke skulle virke.
Avatar billede ylwen Nybegynder
17. marts 2005 - 08:28 #11
Jeg fandt aldrig ud af hvilket kort det var, men lidt point  skal i da ha.