Avatar billede cash Nybegynder
06. januar 2001 - 22:58 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

Hjemme netværks problemer

Hej Eksperter
Nu har jeg inst. 2 netkort i 2 maskiner ( 10/100) Med tcp/ip protokol, og lavet ip adr. som beskrevet tidligere 192.168.1.1 + 192.168.1.2 i den anden og netmaske i begge 2 255.255.255.0.. Begge maskiner kan se sig selv + arbejdsgruppen ,men de kan ikke se hinanden.. Det erlavet med et x-kabel.. Er der et eller andet flueben jeg har glemt eller er der nogen der har en ide..
Jeg har osse prøvet at pinge men den får ikke svar..
Venligst Henrik Bech
Avatar billede superole Nybegynder
06. januar 2001 - 23:04 #1
Prøv at installere nogle flere protokoller f.eks. ipx/spx og netbeui og evt kør netbios
Avatar billede j-lassen Nybegynder
06. januar 2001 - 23:11 #2
Prøv og logge af og logge ind med et andet bruger navn
Avatar billede cash Nybegynder
06. januar 2001 - 23:21 #3
Hmmmmmmmmmm, troede lige at jeg havde fikset den med hjælp fra superole,  lige efter at have inst ipx/spx så jeg den den 2 mask. på denne comp.
Men det var kort lykke. den kunne ikke åbnes, skrev et eller andet som jeg ikke lige kan huske.
Men efter restart og ny log on er der stadig ikke noget tegn fra den anden mask.
Avatar billede jalle Nybegynder
06. januar 2001 - 23:28 #4
kan begge maskiner pinge sig selv???
Avatar billede cash Nybegynder
06. januar 2001 - 23:30 #5
Ja, begge maskiner kan pinge sig selv..
Og hvis jeg logger på med et andet brugernavn kan den kun se den maskine jeg sidder ved..???
Avatar billede j-lassen Nybegynder
06. januar 2001 - 23:32 #6
Har du husket at lave fil-deling på begge computer
Avatar billede cash Nybegynder
06. januar 2001 - 23:33 #7
Ja altså mener du drev deling
Avatar billede j-lassen Nybegynder
06. januar 2001 - 23:33 #8
Du kan se det hvis du højre klikke på en mappe i stifinde, så skal du have mulighed for deling
Avatar billede superole Nybegynder
06. januar 2001 - 23:34 #9
Prøv at skrive winipcfg i kør fra start, og vælg dit netkort fra listen. Hvis du ikke kan se det, eller der er noget galt i de oplysninger du får, så slet netværket og installer det igen!
Avatar billede cash Nybegynder
06. januar 2001 - 23:34 #10
Nej nu er jeg med fildeling og printer deling.. Ja det har jeg osse sat..
Avatar billede krusell Nybegynder
06. januar 2001 - 23:37 #11
Lyder som netkortet er defekt.
Hvis du har kunne se den anden computer kort, men ikke komme ind på og der kom en fejl og den derefter forsvandt er det sikkert en hardware fejl...
Hvis de er nye, så prøv at få dem byttet eller lån nogle andre for at se om det ellers virker.

krusell
Avatar billede j-lassen Nybegynder
06. januar 2001 - 23:40 #12
Kan du ping dig selv og kan du ping den anden computer???????????????
Avatar billede martens Guru
06. januar 2001 - 23:41 #13
Hvilket operativsystem ? win95, 98, ME ?  Eller bedre :o)
Avatar billede martens Guru
06. januar 2001 - 23:43 #14
er der aktivitet på netkortene (blinker dioderne når kablet sidder i begge maskiner ?)
Avatar billede codebase Praktikant
06. januar 2001 - 23:45 #15
hvis du har lavet fil og udskrifts deling, så prøv at installer protokollen netBEUI den hjælper med at oprettholde netværksforbindelsen.

Hvis du ikke har en HUB/ switch imellem, så skal det være et x-kabel....

ellers får du ikke krydset rx og tx (modtag / send )
-codebase
Avatar billede jalle Nybegynder
06. januar 2001 - 23:48 #16
Prøv at flytte et af kortene til et andet slot. Det kan sommesider hjælpe...
Avatar billede cash Nybegynder
06. januar 2001 - 23:54 #17
Hmm flytte kort. Jeg har jo ingen konflikter eller noget..
Det er et x kabel jeg bruger og win 98se
Begge netkort står og lyser
konstant
Inde i det der winipcfg står der pppAdaptor og så står der min drver til netkortene og det med ip adr ser faktiskt rigtigt ud..
Der skal da ikke være en standard gateway.. ++ Vel
Avatar billede martens Guru
06. januar 2001 - 23:57 #18
Det jalle skriver er faktisk en god idé !
Det sker af og til at et netkort kommer \"op at køre\" efter en fysisk omplacering...

Avatar billede j-lassen Nybegynder
06. januar 2001 - 23:58 #19
Kan du ping dig selv og kan du ping den anden computer??????????????????????
Det er ikke nøvendigt med en standard gateway

I Winipcfg kun du se opsætningen for din opkald kort og for dit netkort
Avatar billede martens Guru
06. januar 2001 - 23:58 #20
er du 100% sikker på at det er et krydset kabel ?
Avatar billede cash Nybegynder
07. januar 2001 - 00:00 #21
Når jeg er ved at opstarte begge maskiner igen , får jeg den ene ind på den anden maskine, men kun lige i opstartsfasen mens jeg søger i andre computere.. Når jeg så klikker på den skriver den ingen adgang..
Avatar billede krusell Nybegynder
07. januar 2001 - 00:01 #22
I har delt et drev ikke?
Ikke bare markeret i printer/fil deling?
Avatar billede cash Nybegynder
07. januar 2001 - 00:02 #23
Jeg er 100 % sikker på det er et x kabel..
Jeg kan pinge mig selv på begge maskiner men ikke den anden.. På begge maskiner..
Avatar billede cash Nybegynder
07. januar 2001 - 00:03 #24
Jeg har delt drev på begge maskiner..
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2001 - 00:04 #25
2 netkort på hver maskine, 2 Ip adresser?? hvorfor ikke 4 adresser?

Er supmasken ok alle steder?
Har du zonealarm kørende på maskinerne?
Avatar billede superole Nybegynder
07. januar 2001 - 00:05 #26
>> Cash

Hvis du kun kan se winipcfg, er dit netværk ikke installeret korrekt, Fjern alle de protokoller du har installeret, fil delning, og den klient du kører med, alt undtagen det til opkaldskort, og genstart så computeren og installer det hele igen!
Avatar billede krusell Nybegynder
07. januar 2001 - 00:06 #27
Tror stadig de er defekte, kortne.
Har selv prøvet det.
Kunne lige se den anden computer, men da jeg prøvede at logge på, kom der en fejl og maskinen forsvandt...
Avatar billede j-lassen Nybegynder
07. januar 2001 - 00:07 #28
Hvis du ikke kan ping den andens IP adresse kan du ikke få hul igennem til den
Det kan være:
1  Et af netkortene
2. Det krydsede kabel
3. Installation på din PC af netkort/Protocol

Prøv at fjerne dit net og TCP/IP og installere det igen
Avatar billede martens Guru
07. januar 2001 - 00:08 #29
SUBNET skal være 255.255.255.0 på begge maskiner.
en idé kunne være at lave en default gateway fra 192.168.0.1 til 192.168.0.2 og vice versa.
blot et forsøg,- På denne måde fortæller du maskinen at den anden findes !
Avatar billede cash Nybegynder
07. januar 2001 - 00:08 #30
>> Superole
Jeg kan se pppAdaptor + drivernavn til netkort
er det forkert
Avatar billede superole Nybegynder
07. januar 2001 - 00:10 #31
Her du en mere end pppadaptor, for hvis du har det, er det sikkeret som krusell siger et netkort.
Avatar billede martens Guru
07. januar 2001 - 00:12 #32
Hvis du skal afinstallere dine netkort, skal vi også lige en tur i registreringsdatabasen for at rydde lidt op !
Avatar billede cash Nybegynder
07. januar 2001 - 00:15 #33
Hmmm..
Altså winipcfg.. Derfeter har jeg min ppp Adaptor
der er der så en valg mulighed trykker jeg på den står der NDIS5,0 driver og så kan jeg se mine ip adr.. og netmaske som ser ok ud  .. skulle det være forkert eller misforstår jeg..
Avatar billede cash Nybegynder
07. januar 2001 - 00:22 #34
OK, jeg takker for hjælpen og alle de gode råd..
Jeg vender tilbage imorgen og uddeler point..
Jeghiver netkort ud, afinst. deleter. nye netkort osv.. Spændende og se hvem der havde ret  SOV GODT
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2001 - 02:09 #35
SUBNET skal være 255.255.255.0 på begge maskiner. Ja på alle 4 tcp/ip protokol?
Avatar billede superole Nybegynder
07. januar 2001 - 11:38 #36
Hvis du kan se en der hedder NDIS5,0 er det dit netkort, så er det ikke sikkert at det er netkortet, men det finder du nok ud af!
Avatar billede maniacdog Nybegynder
07. januar 2001 - 18:57 #37
Er det et X-kabel du selv har lavet eller er det et du har købt færdig lavet?

Det lyder mest som om det er et defekt kabel du sidder og bøvler lidt med.

Når det skal krydses så er det

1>3
2>6
3>1
4>4
5>5
6>2
7>7
8>8

(Ben 1 skal gå til ben 3 i det andet stik o.s.v.)

så hut jeg visker.
Avatar billede superole Nybegynder
07. januar 2001 - 19:09 #38
Hvis det er et du her købt, er x kabler typisk røde!
Avatar billede codebase Praktikant
08. januar 2001 - 05:05 #39
mit x-kabel er blåt :)
Avatar billede cash Nybegynder
14. januar 2001 - 20:09 #40
Så fik jeg det til at virke, efter alskens møj og besvær endte det med en format c på den ene maskine. Der må være sket et eller andet med den..
Mystiskt ? ved ikke hvad det var men jeg prøvede alt.. Andet netkort, afinst , inst igen, nye driver, andre driver .. Ja alt.. Til sidst havde jeg næsten givet op, sidste desperate forsøg var en format.. OG BUM det kørte med det samme efter ny inst.  Tak for hjælpen til alle..