Avatar billede bassi Nybegynder
06. januar 2001 - 21:26 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Forkortelser

Hvad betyder AMR og CNR. Det er forkortelser som er begyndt at komme på nyere bundkort. Jeg er i øvrigt igang med at købe mig en 1GB Thunderbird CPU, hvilket bundkort vil være et godt køb til den processor, pris spiller ingen rolle????
På forhånd tak for alle jeres gode svar.
Avatar billede krusell Nybegynder
06. januar 2001 - 21:57 #1
http://www.eksperten.dk/spm/41700

Har skrevet lidt om bundkort mener jeg, ihvertfald anbefalet et par stykker...
AMR er en ny type kort-holder (hvis du forstår hvad jeg mener)
Ligesom  isa, pci og agp. Kan ikke helt huske hvad det er til, men mener det er til grafikkort igen...
Avatar billede iziqio Nybegynder
06. januar 2001 - 22:10 #2
Ifølge www.tomshardware.com er  AMR (Audio/Modem Riser) altså noget til din lyd. og CNR slots (communications/network riser) altså kommunications og netværk´s dingeling.
\"The MSI K7 Master is the clear winner of this benchmark\" citatet taler for sig selv.
Avatar billede halifax Nybegynder
06. januar 2001 - 23:46 #3
De to størrelser findes på MSI K/T Pro bundkort. Det betyder at funktionaliteten er indbygget i bundkortet. Men de ér ikke ført ud til noget stik. Der skal et såkald riserkort til som har stikkene, men ikke selve elektronikken på sig (er jo på bundkortet). Derved bliver kortene særligt billige. Det er ikke så  udbredt endnu.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
07. januar 2001 - 03:14 #4
Bundkort alternativer:

Abit KT7-Raid / Sokkel A / VIA KT133 / 6PCI-1ISA-1AGP / IDE100-RAID / 1535,- kr.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264587914

Asus A7V ATX / Sokkel A / VIA KT133 / 5PCI-1AGP / IDE66 & IDE100 / 1455,- kr.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264627970

Min anbefaling går til Asus A7V :) Jeg bruger det også selv
http://www.tomshardware.com/howto/00q3/000808/index.html
Avatar billede halifax Nybegynder
07. januar 2001 - 14:41 #5
xtom >> Er der ikke noget om, at på de nyeste Asys A7V kan man indstille multipiier og VCore, så det bliver muligt at oc f. eks en Duron 600 forudsat at L1 broerne er forbundet?
På mit MSI K7T Pro kan jeg desværre kun justere FSB hastigheden. Kører pt. 111x6=666MHz. PCI og AGP bussen kører stabilt.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
07. januar 2001 - 15:05 #6
halifax, det er korrekt.. på A7V motherboards rev.1.02 og senere er DIP switches monteret, så det er muligt med en ulåst Duron/Tbird at indstille multiplier, FSB og Vcore. =) Jeg bruger også selv DIP\'s til min hastighed (tjek minisite)
Avatar billede krusell Nybegynder
07. januar 2001 - 17:32 #7
Hvad var der i vejen med mine bundkort valg?
Jeg ved godt at jeg var, næsten, helt i skoven ang. forkortelserne, men jeg har da anbefalet de samme bundkort som xtom\'... Hvis du da ellers har læst i det spørgsmål jeg linkede til...