Avatar billede massg Nybegynder
28. oktober 2003 - 21:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ip oplysning

Hej,

Kan det lade sig gøre at finde hostnavnet på en bruger  hvis man har brugerens ip-adresse?

- Hurtigt svar - hurtige point!

Vh massg
Avatar billede henrikgn Nybegynder
28. oktober 2003 - 21:53 #1
Avatar billede henrikgn Nybegynder
28. oktober 2003 - 21:53 #2
eller www.myip.dk
Avatar billede massg Nybegynder
28. oktober 2003 - 22:00 #3
Det var nu mere et computernavn eller navnet på den person der har oprettet den pågældende linie... På de sider kan jeg kun finde ex:

210.247.199.80.in-addr.arpa    43200    PTR    cpe.atm2-0-55173.0x50c7f7d2.virnxx9.customer.tele.dk

... og ud af det kan jeg ikke rigtig se hvem det er... Jeg skal bruge det til at identifikere ukendte personer på min FTP-server
Avatar billede lap Nybegynder
28. oktober 2003 - 22:02 #4
det kan du ikke
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. oktober 2003 - 22:03 #5
En IP svarer jo ikke til en person. Hvad er det tror du kan få at vide?
Avatar billede henrikgn Nybegynder
28. oktober 2003 - 22:03 #6
Det aner jeg ikke om man kan - man kan vist kun identificere det domæne de sidder på. Tvivler på at man kan finde computernavnet...
Avatar billede massg Nybegynder
28. oktober 2003 - 22:05 #7
Ahhhh, er i sikkere? Det må da kunne lade sig gøre på en eller anden måde ?? hmmm, nå men ellers må jeg give point til henrikgn, der var hurtigst ude ;)
Avatar billede massg Nybegynder
28. oktober 2003 - 22:10 #8
OK, det er nok ikke muligt. Men tak for hjælpen alligevel! Så blev jeg da det kolgere ;) Versgo´ henrikgn
Avatar billede kenp Novice
29. oktober 2003 - 13:37 #9
du kan da bruge en ip-scanner så kan du gøre det! du kan finde en på www.radmin.com så det kan godt lade sig gøre, dog ikke hvis der er en god firewall på/eller router