Avatar billede s1000 Nybegynder
28. oktober 2003 - 21:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fere maskiner gennem Router (Low-ID i EMule)

Hvis man antog at man havde hårdt brug for at hente et tekstdokument på de 2 computere man har tilsluttet sin router igennem emule - som tilfældigvis er det eneste sted dette dokument findes - kunne man så uheldigvis komme ud for at disse 2 computere har meget svært ved at logge på emule samtidigt?

Det forholder sig sådan at man ejer en Linksys Router, som rimelig sikkert er korrekt opsat - dvs. de nødvendige porte er åbnet i forhold til begge maskiner, der er dobbelt-tjekket på at de indtastede IP-adresse også svarer til de af Routeren tildelte adresser.

Med andre ord kunne det være rart at høre fra nogle der har haft et tilsvarende problem - altså heller ikke har været i stand til at få High-ID i emule samtidigt?

Jeg spekulerer lidt på om det kan hænge sammen med det faktum at man jo i virkeligheden kun er præsenteret med én IP-adresse - nemlig den eksterne fra Routeren, og at det dermed kan give problemer.

Alt andet kører upåklageligt.
Avatar billede zybug Nybegynder
28. oktober 2003 - 21:37 #1
først har du hentet den nyeste version af emule ?
har du ændret dine emule klienters porte forskelligt fra hinanden og husket at åbne for udp til dine emule klienter ?
Avatar billede s1000 Nybegynder
28. oktober 2003 - 21:41 #2
Kører nyeste version ja... med emule klienters porte mener du da gennem Routeren? Altså at disse er oprettet for henholdsvis maskine 1 og 2, således at portene er åbnet for begge IP-adresser - i så fald ja. Hvis det ikke lige var det du mente - gider du så måske uddybe den en smule ?
Avatar billede s1000 Nybegynder
28. oktober 2003 - 21:43 #3
Under "Forwarding" har jeg for hver IP åbnet portene 4661 - 4672 begge TCP og UDP.

Derudover skal det siges at begge maskiner jo faktisk kan komme på, bare uafhængigt af hinanden - sådan virker det i hvert fald.
Avatar billede zybug Nybegynder
29. oktober 2003 - 08:04 #4
det er svært at forklare lige her men du kan kontakte mig på min msn: klaus@zybug.dk
Avatar billede s1000 Nybegynder
29. oktober 2003 - 09:07 #5
Super... kontakter dig lige engang i morgen.
Avatar billede zybug Nybegynder
29. oktober 2003 - 12:50 #6
Helt iorden :)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
29. oktober 2003 - 14:16 #7
husk lige at paste loggen fra jeres samtale på msn ind her, ellers må der i henhold til exp.dk's regler ikke afgives point.
Avatar billede zybug Nybegynder
30. oktober 2003 - 08:48 #8
okay det gør vi ;)
Avatar billede s1000 Nybegynder
05. november 2003 - 20:16 #9
Yes... no problemo!
Avatar billede zybug Nybegynder
07. november 2003 - 10:44 #10
Så blev det løst loggen fra msn kommer sennere.... :)
Avatar billede s1000 Nybegynder
07. november 2003 - 18:39 #11
Hermed uddrag fra MSN:

--- Jeg har webspeed og en linksys router
--- vi kører med 2 computere, og forsøger at benytte emule på begge

--> Hvilke porte har du åbnet ?
--> og hvilke iper har du internt på dine comps

--- 4661 - 4672 både TCP og UDP
--- internt: 192.168.1.100 192.168.1.102

--> ...det vil sige at du skal bruge forskellige porte på hver sin ip internt
--> altså du sætter den ene emule op til at have 4662 TCP 4672 UDP
--> og den anden til f.eks 4660 TCP 4670 UDP
--> du kan jo ikke bruge den samme port ud med en ip til 2 forskellige comps internt

--- skal jeg opsætte noget i min emule efterfølgende

--> det gør du i indstillinger - forbindelse

--- Det virker simpelthen perfekt... mange tak for den gode idé