Avatar billede skalerbar Nybegynder
06. januar 2001 - 20:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

fra mp3 til almindelig lydformat (cd format)

Hvordan overspiller man mp3 filer (lovlige mp3 filer selvfølgelig) til en almindelig cd, der kan afspilles i en normal cd-afspiller?:
Avatar billede daimidude Nybegynder
06. januar 2001 - 20:31 #1
Du konverterer dine mp3-filer til .wav i 44100 Hz, og så skal du have din cd-brænder til at brænde en lyd-cd. Jeg kan selv anbefale Nero Burning Rom. Den konverterer .wav filerne til .cda og brænder dem...
Avatar billede janbach Nybegynder
06. januar 2001 - 20:36 #2
Hvis du bruger nero eller Easycd creator 4.0. Der kan du lægge mp3 musikken ind, den konverterer selv imens den brænder. En anden mulighed er at bruge Winamp. Skriv endelig lige igen hvis jeg skal forklare den måde.
Avatar billede mose Nybegynder
06. januar 2001 - 20:38 #3
Hvis du bruger Winamp går du i options>preferences og indstiller dit output plug-in til DiskWriter...
Så vælger du en mappe som du vil gemme .wav-filerne...
Nu trykker du bare på play i winamp, og dine sange vil blive spillet med syv gange hastighed (lydløst selvfølgelig) og gemt i det bibliotek du lige har valgt...
(Husk lige at slå \'repeat\' knappen til off inden du afspiller sangene...
Herefter brænder du dem på normal vis, som du brænder en audio-CD.

God fornøjelse...
Avatar billede zycho Nybegynder
06. januar 2001 - 20:53 #4
daimidude & alle andre>>Hvis du har Nero Burning rom behøves du SLET IKKE AT LAVE MP3´erne OM TIL WAV når du brænder. Det gør Nero OGSÅ!!!
Avatar billede kjalle Nybegynder
06. januar 2001 - 21:02 #5
alt nyt cdr software laver dine mp3 om så de kan ligge på cd .... blot ved at du tilfører dem et autio image .... der er faktisk ikke mere nogen programmer der ikke understøtter dette .... bare få fat i den nyueste version \"!
Avatar billede iziqio Nybegynder
06. januar 2001 - 22:03 #6
Nero brænder dine Mp3 filer ned som Lydspor så du behøver ikke mere tænke på at dine lyd filer fylder. Hent Nero Demo på deres hjemmeside gratis, hvis du ikke har det.
Avatar billede zycho Nybegynder
08. januar 2001 - 19:18 #7
giver du point eller hvad??
Avatar billede goody-goody Nybegynder
10. januar 2001 - 21:18 #8
Avatar billede goody-goody Nybegynder
12. januar 2001 - 09:03 #9
fuck...det var det mest forkerte og besværlige svar der fik points
Avatar billede janbach Nybegynder
12. januar 2001 - 09:06 #10
Det var da et udemærket svar, det virker da
Avatar billede zhristian Nybegynder
13. januar 2001 - 13:34 #11
Prøv tucows.com og gå ind under mp3!
Avatar billede ottosten Nybegynder
25. januar 2001 - 13:08 #12
Hvis du har installeret den fulde version af Microsoft Mediaplayer7 (fås gratis hos Microsoft downloadside) er der i FILE menuen et punkt der hedder \"make CD\" eller \"Easy CD creator\" eller noget lignende - der burde i alt fald ikke være nogen tvivl om hvad det er for et pumkt når FILE menuen er åbnet.
Tryk på menupunktet og følg Wizard\'en, så er CD\'en stort set færdig, i *.cda format og klar til at spille på alle CD spillere - selvfølgelig forudsat at du har en CD brænder.