Avatar billede nploug Nybegynder
28. oktober 2003 - 15:23 Der er 8 kommentarer

8xagp eller 4xagp

Har problemer med at køre 8xagp, mine spil fryser når jeg prøver, har prøvet med C&C generals og Homeworld2, begge fryser efter ca. 10 sek.
Kan dog køre spillene når jeg skifter over til 4xagp.

Men både bundkort og grafikkort skulle kunne køre 8xagp.

Er der nogle der kan løse det problem?

Har downloadet nyste driver til bundkortet, og til grafikkortet (VER: 3.8)

Min spec:
cpu amd 3000+
bundkort MSI KT6 Delta
ram 1GB ddr ram pc3200
grafikkort sapphire Radeon 9600 pro med 128 ddr ram
dx ver. 9.0b
Avatar billede mndkpn Nybegynder
28. oktober 2003 - 15:35 #1
Hmm... lyder fint nok. Kunne godt virke som en driver opdatering til 8x agp. ellers virker det hele fornuftigt.
Avatar billede nploug Nybegynder
28. oktober 2003 - 15:39 #2
Jeg har downloadet de nyeste driver fra msi hjemmeside, har brugt deres live update3
Avatar billede chalde Seniormester
28. oktober 2003 - 16:06 #3
3.8 har (iølge en kammerat der arbejder i en compbutik der har sendt en del radeon kort retur til ati) for vane at ødelægge bla. 8x agp delen. Og det hardwaremæssigt så kortet bliver defekt.

Så prøv lige at hente 3.7 her fra:
http://www.ati.com/support/products/radeonwinxppreviousdrivers.html

Du kan være meget uheldig at driverne har ødelagt kortet (og jo, det passer faktisk, det er ikke en røverhistorie jeg fyrer af)
Avatar billede chalde Seniormester
28. oktober 2003 - 16:07 #4
btw, hvilket print (selve kortet) er kortet af?
standard ati (rødt print)
eller en anden farve?
Avatar billede nploug Nybegynder
28. oktober 2003 - 19:49 #5
grafik kortet er fra sapphire, og er ikke et rødt print, der står også sapphire på blæseren på kortet
Avatar billede chalde Seniormester
28. oktober 2003 - 22:52 #6
Hvis det først er opstået efter installation af 3.8

1) Installér 3.7 virker det ikke så
2) Prøv kortet i en anden maskine med 3.7. Virker det stadig ikke så
3) Kortet er formentligt blevet beskadigt af 3.8 og skal byttes.

For at bytte det, har jeg gennem min kammerat fået af vide, at de ikke uden videre ombytter kort beskadiget af 3.8 driverne, og du skal derfor have snakket (emailet) med at de dækker udgifterne.
Om det gælder alle butikker ved jeg ikke, men forhør dig først.
Avatar billede chalde Seniormester
28. oktober 2003 - 22:54 #7
"snakket (emailet) med at de" = "snakket (emailet) med ATI så de"
Avatar billede zenze Nybegynder
31. oktober 2003 - 21:28 #8
Kan der evt. gælde det samme for dit graikkor som for 9700:
http://65.68.55.12/inetpub/ftproot/info_radeon_9700_problem.htm