Avatar billede backfire Nybegynder
28. oktober 2003 - 12:19 Der er 8 kommentarer

Problemer med password prompt

Jeg har fået et mærkeligt problem med en IIS server, som ikke er forsvundet ved en geninstallation.

Når jeg skriver http://localhost eller http://MASKIN_NAVN virker alt fint og uden problemer, men når jeg skriver http://127.0.0.1 eller http://MASKIN_IP popper en logon prompt op hvor jeg skal skrive et for mig ukendt brugernavn og password. Dette ved jeg ikke hvad skulle være og derfor bliver jeg nægtet adgang. Problemet er altså at hver gang jeg vil se en side via en IP bliver jeg nægtet adgang, og dette gælder også hvis jeg forsøger at tilgå via en ekstern IP.
IIS kører på en XP pro med servicepack 1.

Nogen der kan hjælpe???
Avatar billede kenp Novice
28. oktober 2003 - 12:35 #1
du ksal sætte din IIS op til at tillade anonym adgang.
Avatar billede backfire Nybegynder
28. oktober 2003 - 12:54 #2
Den er sat op til anonym adgang både før og efter geninstallationen, jeg tror måske at problemet ligger uden for IIS, men dette virkede som det rigtige kategori alligevel!!
Avatar billede kenp Novice
28. oktober 2003 - 13:03 #3
så gå ind under bruger administrtion også se om dine iwamuser m.v. har fornødne rettigheder!
Avatar billede backfire Nybegynder
28. oktober 2003 - 13:08 #4
Det ser ud til at være OK, men hvis jeg prøver at logge på i password prompten med dette brugernavn kan jeg heller ikke få adgang!!
Avatar billede frewald Nybegynder
28. oktober 2003 - 13:19 #5
jeg har haft det samme problem der opstod ud af det blå.
Jeg måtte ind og sætte rettigheder for anonym adgang i IIS'en (vælge hvilken bruger credentials 'anonumous' skal bruge). Derefter virkede det fint.
Avatar billede backfire Nybegynder
28. oktober 2003 - 21:42 #6
Lige lidt synes jeg det hjælper... er der mulighed for en mere udførlig beskrivelse af hvad det var du gjorde for at få det til at virke!!!
Det undrer mig i øvrigt også meget at selv en geninstallation af IIS ikke fik det til virke...
Avatar billede soerens Nybegynder
28. oktober 2003 - 22:26 #7
Problemet ligger i at din IUSR_PCNAVN ikke har de nødvendige rettigheder på filniveau.

Prøv det her:

1) Gå ned i mappen C:\INETPUB

2) Tag en egenskaber på mappen WWWROOT og gå ind i fanebladet "Sikkerhed"

3) Tilføj brugeren "IUSR_PCNAVN" og giv ham Fuld Kontrol (bør kun have read, du kan altid stille det tilbage til det hvis det virker).

4) Tryk OK til det hele, og genstart!

Bemærk, dette gælder kun hvis din harddisk kører NTFS. Har du formateret den til FAT32 er det en hel anden sag, faktisk tror jeg ikke problemet opstår så....

/SoerenS
Avatar billede backfire Nybegynder
04. november 2003 - 23:22 #8
Intet hjælper... Jeg er nu blevet så desperat at maskinen er blevet formateret for det måtte da hjælpe, men nej!!! Selv efter en helt frisk XP og en helt frisk IIS er problemet der stadig. Jeg mistænkte derfor min nye router for at drille, men selv efter den er pillet fra og maskinen genstartet er problemet der. Jeg deaktiverede alle unødvendige hardware enheder, men stadigvæk det samme.