Avatar billede jesperf Nybegynder
28. oktober 2003 - 11:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fast kolonne i continuos form eller datasheet

Jeg har brug for at fastfryse første kolonne i en continuos form eller datasheet på samme måde som i et regneark. Hvad er den bedste løsning til dette ?

jeg har prøvet at lave to subforms på en samlet form. De to subforms bygger på samme datasource. Den ene har horisontalt scrool scrool. På den måde virker det sådan set OK. Jeg kan scroole henad uden den den første kolonne, som er på den ene subform, ikke flyttes, mens den anden form schooler. Men jeg har problemer med den vertikale scrool. Jeg kan ikke for to subforms til at følges ad når jeg scrooler nedad eller opad.
Avatar billede terry Ekspert
28. oktober 2003 - 12:11 #1
there are other grid components on the market which can do this, otherwise its not easy at all.
Avatar billede jesperf Nybegynder
28. oktober 2003 - 12:21 #2
I have tried the GridData component but my db get very unstable by using it!
Is it that one you have in mind ?
You say it not easy at all, but do you know a way to do it ?
Avatar billede jesperf Nybegynder
28. oktober 2003 - 12:23 #3
Sorry - it is called DataGrid component that i have used!
Avatar billede terry Ekspert
28. oktober 2003 - 13:23 #4
VideoSoft VSFlexgrid 7.1 seems to work fine with Access
Avatar billede jesperf Nybegynder
28. oktober 2003 - 18:02 #5
Hvordan får jeg fat i den ?
Avatar billede terry Ekspert
28. oktober 2003 - 18:53 #6
you will have to buy it. I think the newest version is 8.0
Avatar billede terry Ekspert
28. oktober 2003 - 18:56 #7
Yuu may also be able to use DataWidgets from Infragistics. I think you can download a demo so you can try.
But if your not prepared to use money then I think you have problems.

http://www.infragistics.com/products/classic/datawidgets.asp
Avatar billede terry Ekspert
30. oktober 2003 - 19:46 #8
jesperf, hows it going here?
Avatar billede jesperf Nybegynder
31. oktober 2003 - 00:02 #9
Is's true - it not easy at all to do it without a grid control. The one which is included in office delevoper is not stable to use.
I have made it without the verticle scrool. Just in 2 subforms as described!

/Jesper
Avatar billede terry Ekspert
31. oktober 2003 - 17:27 #10
Access does need some better components for some things and this is one of them. But there are lots of add-ons on the mrket although most good ones cost money.