Avatar billede acixx Nybegynder
28. oktober 2003 - 02:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Test af sider?!

Er der nogen som har et link eller kender en opskrift til test af hjemmesider? Har testet lidt selv, men ønsker nogle punkter at gå efter...?!?
Avatar billede 7th Praktikant
28. oktober 2003 - 02:25 #1
Hvad skal testes? Hastighed, kodning, design???
Avatar billede exp Juniormester
28. oktober 2003 - 09:17 #2
Et tip er at have så mange forskellige browsere som overhovedet muligt. Altså både IE, Opera, Mozilla, Conquest etc (plus så mange versionsnumre som muligt) på så mange styresystemer som muligt (Windows, linux, *nix, os/2, mac-os etc).

Derved kan du fange mange fejl allerede inden lancering.
Avatar billede mock Nybegynder
28. oktober 2003 - 10:59 #3
exp...

Hvordan gør man sårn, at alle de browserer funger?
Avatar billede exp Juniormester
28. oktober 2003 - 11:12 #4
Det bedste ville jo være hvis alle browserne viste det samme ;-)

Desværre er det ikke sådan verden er, så du kan gøre følgende (og sikkert andre ting også...)

1. Installere så mange styresystemer på din egen computer som muligt og installere så mange forskellige browsere som du overhovedet kan komme i nærheden af.

2. Betale dig fra det. Der findes sider på nettet, hvor du kan få et skærmbillede af hvordan din side ser ud i en laaaaaaaaang række klientopsætninger.

3. Poste adressen på din hjemmeside herinde, og bede folk om at teste den i en alle de browsere de kan komme til. Opret et nyt spørgsmål til denne løsning.
Avatar billede rasmus.g Nybegynder
28. oktober 2003 - 11:34 #5
Prøv denne her : http://www.bedstpaanettet.dk/imageblob/image.asp?objno=6664
Det er fra siden "Bedst På Nettet" hvor IT- og Telestyrelsen uddeler priser til de bedste offentlige hjemmesider.
Hvis din hjemmeside opfylder alle de krav som er beskrevet i linket ovenfor(med et par undtagelser), så er du godt på vej. Betragt det som en slags standardkrav til hjemmesider.
God fornøjelse
Avatar billede rosenberg Nybegynder
28. oktober 2003 - 16:21 #6
Hey!

Til testen af selve kodningen på siden kan www.w3.org bruges :D

/r