Avatar billede lmdthel Nybegynder
27. oktober 2003 - 22:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Grafer med C#

Hi rødder

Jeg er ny til C#, men er vild med det, har lige lavet mit første program der forbinder til en DB..og det virker super..

Nå men jeg ville jo gerne præsentere mit data pænt, i grafer, men hvordan håndterer man det bedst med C#, altså i en windows applikation ?

Et tænkt eksempel er at jeg skal have præsenteret 7 lodrette grafer, dag 1- 7 , som repræsenterer en % sats.

Jeg tænkte på at man jo kunne have et baggrunds billede, og så "tegne" 7 lodrette retangler, hvis størrelse er baseret på % satsen, men er det sådan at man håndterer det?

Eller er der noget andet smart ?

Med venlig hilsen

/Thomas
Avatar billede omen Nybegynder
27. oktober 2003 - 23:44 #1
Jeg ved ikke hvordan du gør det! Men en start ville være at lære GDI+, så søg på det, og se om du kan finde fidusen! Så snart du har GDI+ på plads, skulle det at lave grafer være meget nemt!
Desværre er det alt hvad jeg kan tilbyde... håber du kan bruge det til noget!

Held og lykke!
Avatar billede codemonkey Nybegynder
28. oktober 2003 - 09:34 #2
Du kan måske finde noget brugbar kode her: http://www.seabeck-enterprises.com/paulseabury.html Download: ChartsTest.zip
Avatar billede lmdthel Nybegynder
28. oktober 2003 - 10:33 #3
Jammen halleluja..hvor nemt kan det være....ja ok nu må jeg så sætte mig lidt ind i hvordan han egentlig gør...men det har godt nok været nemt lige at "jump starte" , det er jo helt fantastisk

Thomas
Avatar billede pablopablo Nybegynder
03. marts 2004 - 00:53 #4
nej nej nej....sæt dig ind i crystal reports!! alt det andet er spild af tid...
Tjeck ud...http://www.eksperten.dk/spm/470686

Den kan tegne alle dine grafer osv for dig - du skal blot angive hvilke data den skal benytte ;)