Avatar billede bjorn_andreassen Nybegynder
27. oktober 2003 - 18:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

problemer med emule og porte

Hej, jeg prøver at hjælpe min ven med at sætte emule op.
jeg kan ikke komme til at forwarde nogle porte, da han er underlagt system administrator som ikke kan og sandsynligvis heller ikke vil åbne for de gængse emule porte 4661 osv...men vi fik dog emule til at forbinde til en server ved at sætte emule til at kører på port 1024, men fik samtidig denne besked:

Warning SciFi-Network Server (66.90.81.80:4646) - Your 44 port is not reachable. Please review your network config.

er som sagt connected, kan søge osv...men har ikke rigtigt kunne downloade noget endnu..har selvfølgelig også et meget lav id 1016965..:(

kan jeg få noget som helst fornugtigt ud af emule sådan som det ser ud nu?

Jeg snakkede med en gut der mente at jeg kunne bruge et program til forwarde de der porte...et der hed
Bitvise Tunnelier Sh2 tcp/ip connection forwarder
http://www.bitvise.com/tunnelier.html

men aner ikke om det er noget man kan bruge til noget?
Avatar billede kxrider Nybegynder
27. oktober 2003 - 19:31 #1
Emule?? Er det ikke et ulovligt program??
Det vil vi jo ik have her på experten :o)
Avatar billede bjorn_andreassen Nybegynder
27. oktober 2003 - 19:37 #2
næppe :)
Avatar billede levithan Nybegynder
27. oktober 2003 - 20:02 #3
Kxrider.....

Emule er ikke ulovligt progeram. Der er blot mange der misbruger det. Om ovenstående skal bruge det til ulovligheder vides ikke men det må komme den anklagede(ovenstående) tilgode da det ikke kan bevises at han/hun har "onde" hensigter.

Prøv evt at sætte emule til port 80.
Avatar billede bjorn_andreassen Nybegynder
27. oktober 2003 - 20:31 #4
Jeg må nok indrømme at spørgsmålet ligger lige på kanten af hvad der er tilladt
ifølge ekspertens regelsæt(har lige læst det)
Så jeg vil gerne trække spørgsmålet tilbage.
Men det vil jeg til gængeld gerne spørge om hvordan man gør, uden forhåbentligt at komme i klinch med forumets regler :)
Avatar billede levithan Nybegynder
27. oktober 2003 - 21:58 #5
læg et svar og accepter selv points
Avatar billede bjorn_andreassen Nybegynder
27. oktober 2003 - 21:59 #6
Pis!....mange tak! ...lidt pinligt...:(
Avatar billede bjorn_andreassen Nybegynder
27. oktober 2003 - 22:00 #7
Bjørn, nu skal du huske at KUN stille artige spørgsmål!