Avatar billede speedfreak Nybegynder
27. oktober 2003 - 18:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

chat med to til fire kanaler

Jeg har brug for en chat med plads til to til fire chatkanaler. Den skal være gratis samt virker i alle browsere. og gerne nem at installere og skal også helst kunne bruges i sidens forige design, hvis det kan lade sig gøre.
Avatar billede speedfreak Nybegynder
27. oktober 2003 - 20:14 #1
lige en ting mere, det må ikke være en asp chat
Avatar billede mousekeeperx Nybegynder
27. oktober 2003 - 20:33 #2
Du kan ikke få en der virker i alle browsere - det er simpelthen umuligt, men denne her tror jeg er fin. Den kræve at folk kan/vil køre en java applet, og så er den gratis :)
"Chat Everywhere" ->
http://sourceforge.net/project/shownotes.php?release_id=161329
Avatar billede speedfreak Nybegynder
27. oktober 2003 - 22:50 #3
kan ikke lige få lov at installere den. kræver den noget bestemt af server?
Avatar billede mousekeeperx Nybegynder
27. oktober 2003 - 23:25 #4
Ja, at styresystemet er en eller anden unix. Jeg ved ikke hvad du bruger på serveren, men hvis Linux (mfl) er et problem kan jeg anbefale

"free chat-server" (skrevet i java - kræver 1.4+)
http://sourceforge.net/projects/freecs

eller
"PHPOpenChat" (lidt mere avanceret ser det ud til, men jeg kender den ikke)
http://sourceforge.net/projects/phpopenchat/

/M
Avatar billede speedfreak Nybegynder
27. oktober 2003 - 23:58 #5
den køre gentoo
Avatar billede mousekeeperx Nybegynder
28. oktober 2003 - 00:00 #6
Jeg har vist misset et eller andet - hvad er gentoo?
Avatar billede speedfreak Nybegynder
28. oktober 2003 - 01:04 #7
en linux dist. jeg for probs med databasen. når jeg ændre configfilden til min mysql adgang giver det problemmer med en eller anden Poc-database og poc-tables. og hvad er lige det?
Avatar billede mousekeeperx Nybegynder
28. oktober 2003 - 01:33 #8
ja, den kendte jeg ikke - nogen speciel grund til at vælge den?

poc står for PHPOpenChat!

Der er formetlig problemer for chat-delen med at få adgang til mysql.

Som sagt har jeg ikke hands-on erfaring med poc, men dt ser ud til at ham der står for udviklingen også tager sig tid til at svare meget hurtigt i dette forum:
http://www.h-h-c.de/pocforum/index.php

Held og lykke med det...
/M
Avatar billede speedfreak Nybegynder
28. oktober 2003 - 01:59 #9
det er min kamerats server, og den skal vist også skiftes ud med bsd. Jeg takker for hjælpen, og regner stærkt med at få den i hus. så du får dine points
Avatar billede mousekeeperx Nybegynder
28. oktober 2003 - 02:09 #10
tak for point - skriv igen hvis der er problemer. Jeg beholder klik i mail-tingen ude til venstre.
/M

btw, så er bsd et godt valg til en server (imho)