Avatar billede spinner Nybegynder
27. oktober 2003 - 17:03 Der er 1 løsning

[Exchange 5.5] We do not relay

Hejsa,

jeg har et problem med en Exchange 5.5 server.

Hvis man sender en mail til f.eks. ikkeoprettet@domain.dk, så bliver mailen selvfølgelig afleveret til Administratoren af IMS.

Desuden sendes en notification til afsenderen af mailen, men denne bliver afvist undervejs i systemet med beskeden:

<afsender@domain2.dk> afsender@domain2.dk
    MSEXCH:IMS:MYDOMAIN:MAINSERVER 3550 (000B099C) 550 5.7.1 <afsender@domain2.dk>... we do not relay <>

fordi afsender-adressen på notificationen står til værende ingenting (<>), og derfor ikke kan verificeres af den modtagende server, og opfatter mailen som en relayet mail.

Mit spørgsmål er så, hvor man retter denne afsender-adresse, for der er sat en Administrator på IMS, og jeg ville mene det var dennes adresse der skulle bruges, men åbenbart ikke.

På forhånd tak,

\\Spinner.
Avatar billede spinner Nybegynder
27. januar 2011 - 08:54 #1
Mon vi er ved at være over sidste dato for denne?