Avatar billede bernz Nybegynder
27. oktober 2003 - 16:46 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Internet via switch på gammel pooter!

Hej Eksperten! :)

Min søster har spurgt mig om jeg ikke gider at fixe en pooter til hende. Hun skal bare bruge den til lidt "google", MSN osv. Altså ikke noget vildt krævende. Fiksede derfor lige min gamle AMD k6-2 400 mhz og smækkede den sammen.

Alt ser ud til at virke og får installeret OS, Windows ME (den kan ik klare XP), og alt det hat.

Så er det så at jeg er kommet til det stadie, hvor jeg lige skal tjekke efter om alt virker inden jeg sætter den op inde på hendes værelse, trækker kabler til switch'en osv.

Alt ser ud til at funke optimalt undtagen en ting; Netværket!!! Lige pt. har jeg smækket den til switchen og der er både lys i switchen og i netkortet, så der er i hvert fald noget forbindelse. Når jeg prøver at finde den via min egen pooter "//PC2" får jeg ikke noget positivt svar og det samme gælder når jeg søger efter den.

Jeg har prøvet at skifte netkort men uden resultat, og har prøvet at installere IPX-protokollen.

Det er self. oplevet før at to computere ikke kan se hinanden, men det mest irriterende ved det hele er at jeg ikke kan få den til at gå på internettet via lokalnetværket. Jeg har prøvet at opsætte "deling af internet" og "hjemmenetværk" både med det medfølgende program i ME og det der er på XP cd'en.

Når jeg starter Internet Explorer op står der nede i venstre hjørne "Registrerer Proxy-indstillinger" eller lign. også popper der bare den her box op, hvor i der står "Internet Explorer kunne ikke åbne søgesiden".

Jeg har lige pt. delt internettet med 3 andre computere: 2 XP og 1 Win98 hvor netværket virker upåklageligt. Selvom jeg slukker den ene computer virker det stadig ikke, så det er ikke fordi at der ikke er "plads" til den.

Uhhmnn... Er meget frustreret lige nu, så der er sikkert en del fejl i indlægget! :(

Hjæææææææææææææææææælp!

Bare skriv hvis I har spørgsmål!
Avatar billede farout Nybegynder
28. oktober 2003 - 01:40 #1
Kan du pinge netkortet ping 127.0.0.1 , og i så fald kan du så pinge den af de andre putere på netværket ?
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
02. november 2003 - 16:55 #2
hvis i har dynamisk ip fra din internet udbyder, kan det være i ikke har mere end 2 og derfor får pc3 ingen...

prøv at frigive ip adressen på din pc...
gå ind i kommandopromt og skriv " ipconfig /release "
og tag så netkablet ud af din med det samme...
ind til søs'es pc og skriv " ipconfig /renew "

så skulle den gerne få en ip..... hvis i ikke har nok... skal dog siges at nu vil internettet IKKE virke på din!

hilsen Peder
Avatar billede bernz Nybegynder
04. november 2003 - 15:08 #3
Tak for svaret... Det er som sagt ikke pga. at den ikke får tildelt en IP. Jeg prøver lige om jeg kan pinge den imorgen, har for travlt til at nå det idag.
Avatar billede bernz Nybegynder
06. november 2003 - 16:35 #4
farout jeg kan sagtens pinge 127.0.0.1 via "den selv" og den modtager alle 4 svar, altså intet tab.

Andre idéer??
Avatar billede bernz Nybegynder
06. november 2003 - 16:45 #5
Forresten så er det den fjerde computer der skal sættes til netværket. Dog er min mors computer "PC 3" næsten aldrig tændt. Vi har dog haft både 6,7 og 8 computere på netværket før, så det burde altså ikke været problemet.
Avatar billede farout Nybegynder
07. november 2003 - 02:25 #6
Ja men du mangler lige at fortælle om du kan pinge de andre puter på nettet? :o)
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
07. november 2003 - 17:06 #7
jepper....

ping evt også bare www.exp.dk
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
07. november 2003 - 17:07 #8
ja ok, i har haft 8 på netværket.. men har i ogsåhaft 8 pånettet? for det lyder som om der ikke er ip adresser nok!
Avatar billede bernz Nybegynder
09. november 2003 - 13:33 #9
polle_vendsyssel ja det har vi. Vi har haft en del på nettet sidst jeg holdte LAN. Jeg smutter lige ind og ser om jeg kan pinge de andre computer, www.exp.dk osv.
Avatar billede bernz Nybegynder
09. november 2003 - 13:45 #10
Underligt, underligt, underligt... Pillede lige for sjaw netkortet ud og satte det i en PCI-port. Nu surfer hun glad på nettet og chatter med hendes veninder over MSN.

Tak for alle svarene!
Avatar billede bernz Nybegynder
09. november 2003 - 13:47 #11
Kan i begge to ikke lige skrive et svar, så jeg evt. kan tildele jer begge 30 point, eller??
Avatar billede bernz Nybegynder
09. november 2003 - 14:05 #12
Hov "Pillede lige for sjaw netkortet ud og satte det i en PCI-port" Jeg satte det i en anden PCI-port :p
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
09. november 2003 - 18:21 #13
he :)

Ok, det var da godt det virker nu :)
Avatar billede bernz Nybegynder
09. november 2003 - 23:17 #14
Nåja... Men så får du da de 60 point. :)