Avatar billede bahzad Nybegynder
27. oktober 2003 - 15:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

2 CPU'er i en bundkort

hej folkens

jeg har to pc'er stående hjem. den ene med p4 2,4GH og den anden er p4 1,8GH. Jeg har tænkt på at købe en bundkort der understøtter 2 cpu'er.
Kan det lade sig gøre for mig bruge mine cpu'er og dermed få en 4,2GH computer i stedet for de 2.
Er der nogen der har lidt erfaringer med det?
Avatar billede tlaursen Nybegynder
27. oktober 2003 - 15:49 #1
Nope det er ikke sådan det hænger sammen. Dine CPU skal være af samme slags/hastighed og du vil ikke opleve dobbelt hastighed. Det er heller ikke alle programmer der kan udnytte den ekstra CPU, så spar din penge.
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
27. oktober 2003 - 15:50 #2
Det kan du godt...

Det er ikke noget problem, du skal bare finde et bundkort der har sockets og som kan klarer deres specificationer.....

Tjek evt på: www.edbpriser.dk efter et bundkort der kan.....
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
27. oktober 2003 - 15:53 #3
PROBLEMET er nok at der ikke findes så mange bundkort der understøtter 2 Pentium 4'ere endnu.....

Det er typisk PIII, evt Tualatin du vil finde på markedet.......
Avatar billede tlaursen Nybegynder
27. oktober 2003 - 15:54 #4
jogge>> nu må du stoppe.... du kan da ikke køre med 2 forskellige CPU hastigheder og så lægge dem sammen. 1.8 + 2.4 Ghz dur ikke i samme maskine.
Avatar billede mehoo Nybegynder
27. oktober 2003 - 15:54 #5
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264797892

har selv dette kort og har 2x 2,2 ghz amd, det virker udemærket og så lyder det lidt blær at sige til vennerne at man har en 4,4 ghz computer
Avatar billede -mundi- Nybegynder
27. oktober 2003 - 15:55 #6
Det skal være ens processorer, og så skal de være special strikkede til at kære i dual mode .. Kig evt på http://www.2cpu.com/
Avatar billede -mundi- Nybegynder
27. oktober 2003 - 15:56 #7
kære = køre
Avatar billede casualty Nybegynder
27. oktober 2003 - 15:56 #8
Det der er pointen er at du får ikke en hastighedsforøgelse som hvis det var en 4,2GH processor...Til gengæld får du en bedre fordeling af computerens ressourser da der vil være 2 processorer om at deles om opgaverne... Computerens regnehastighed vil dog aldrig kunne overstige de 2,4 GH..
Man skal tænke på at en operation kun kan tages af én CPU af gangen...
Avatar billede casualty Nybegynder
27. oktober 2003 - 16:00 #9
Ovenstående kunne godt fejlfortolkes...Jeg mener at to CPU´er kan ikke deles om én operation...

Mvh Casualty
Avatar billede nse Nybegynder
27. oktober 2003 - 18:10 #10
Hmm.. For det første understøtter P4 ikke DUAL-PROCESSING. Det er også forkert at sige at 2 2,2GHz svarer til 4,4GHz, det har du ret i Casualty. Det skal dog siges, at mange programmer fx. 3D-rendering, kryptering samt dekryptering sagtens kan forekomme at gå næsten dobbelt så hurtigt som 1 CPU alt efter hardware- og softwareoptimeringer.
Avatar billede nse Nybegynder
27. oktober 2003 - 18:17 #11
Alt efter hardwarevalg og hvad CPU'erne skal beregne, kan man regne med ca. mellem 50-85% måske mere af den teoretiske regnekraft.
Avatar billede bahzad Nybegynder
27. oktober 2003 - 19:21 #12
okay... I har været hjælpelige og fortjener point... tak for hjælpen