Avatar billede peter_dyrby Nybegynder
27. oktober 2003 - 15:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

en cd der kan installere diverse utilities automatisk

Jeg håber jeg har oprettet i den rigtige kategori, mente selv det var her det passede bedst ind.

Jeg hører til den kategori af brugere der ganske ofte vælger at reformatere min harddisk, men det er en noget omfattende proces at installere alt på den igen. jonglere med cd'er, driver osv osv.

Jeg har set blandt andet til en toshiba bærbar smækker en cd i skuffen og så formaterer den automatisk HD og installerer windows og en hel del forskellige små utils.

Kan man lave sådan en cd selv? Findes der et program som kan hjælpe med det??
Den behøver ikke installere win, men jeg bruger en hel del forskeliige små apps, som den gerne måtte køre ind selv.

Det skal lige siges at overhovedet ingen forstand har på programering.

Håber spørgsmålet giver bare lidt mening. =)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
27. oktober 2003 - 15:46 #1
er det måske sådan du mener..?
http://www.wintip.dk/xp/guides/spcd/index.htm
Avatar billede espersen Novice
27. oktober 2003 - 16:20 #2
Jeg ønsker også til tider at få en ny og ren installeret maskine.

Til det bruger jeg Norton Ghost 2003 (fra Symantec) som nemt kan bruges til WinXP (også selv om du ikke har en FAT/FAT32 partition!) Prisen udgør ca. 60 Euro - men er det hele værd !!

Med den tager en komplet kopi (kaldet ghost) af en helt frisk WinXP-installation med diverse SP's, opdateringer, drivere og mine egne indstillinger.

Når jeg har installeret min officepakke (inkl. Outlook) samt andre programmer kan jeg tage en ghost mere (så har jeg også den klar)

Brugen af programmet er næsten for nemt !!

Når det er installeret vælger man at tage en "backup" af systemet (den tager ALT med på c-drevet) - bl.a. derfor ligger mine mails-filer samt dokumenter på mit d-drev (jeg fatter íkke der er nogen der tør have dem liggende på c-drevet sammen med styresystemet!)

Når man har et ustabilt eller rodet system, så tager men lige så nemt og indlæser den (rene) ghost, som ganske enkelt overskriver c-drevet

Processen tager på min barton 2500+ med 512 mb ram ikke mere end 10 min. ialt !!
Avatar billede espersen Novice
27. oktober 2003 - 16:21 #3
NB! Du kan selvfølgelig også bruge den på andre versioner af Windows !
Avatar billede peter_dyrby Nybegynder
27. oktober 2003 - 21:12 #4
Jeg tror jeg vil prøve ghost, det lyder til at det er det jeg har ledt efter... Sweet... tak for det