Avatar billede beorndesign Nybegynder
27. oktober 2003 - 15:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Angivne SQL-server blev ikke fundet

Jeg har et problem med en extern MSSQL-server. Når jeg på min testing server (lokal IIS) prøver at connecte til databasen, får jeg den besked, at serveren ikke blev fundet. Uploader jeg mine ting til sitet, virker det, som det skal!
Ligeledes kan jeg også fint få forbindelse gennem Access og Enterprise Manager til databasen. Det er kun når jeg tester tingen lokalt, at der er et problem???
Firewalen har jeg også prøvet at slå fra midlertidigt.
Avatar billede mousekeeperx Nybegynder
27. oktober 2003 - 20:12 #1
Kan du poste din connection-string (fra IIS-en) - sæt * eller andet i stedet for userid/pwd.
Er det din lokale Access og EM der kan få adgang til den eksterne db?

/M
Avatar billede beorndesign Nybegynder
27. oktober 2003 - 21:23 #2
Ja, det er min lokale Access og EM, som kan få adgang til den eksteren db

strConn= "DRIVER={SQL Server};" &_
"Network=DBMSSOCN;Address=mssql1.wannafind.dk,1433;" &_
"UID=brugernavn;password=adgangskode;" &_
"DATABASE=databasenavn;SERVER=mssql1.wannafind.dk;"
Avatar billede mousekeeperx Nybegynder
28. oktober 2003 - 10:27 #3
hmm - det lyder sgu meget mystisk. Har du rettigheder til at connecte SQl-profiler op til den eksterne database? Så kunne det være en mulighed for at se hvad der sker. Husk at logge alt for uid...

er EM (eller client setup utility) er sat op til at connecte på 1433 - ja, jeg ved godt den er default, men forsøg at sætte den eksplicit

Det lyder umiddelbart lidt vildt hvad du er ude for - jeg har i hvert fald ikke nogeb uniddelbar medicin, men jeg afventer dine kommentarer....
/M
Avatar billede beorndesign Nybegynder
28. oktober 2003 - 20:26 #4
Min mistanke ligger ved, at SQL-serveren afviser andre domæner, end det ene, som den er bestilt sammen med??? Eller måske er det IIS som skal sættes anderledes op???
Jeg har prøvet at pinge SQL-serveren, men får ikke noget svar, hvilket jeg gør, når den pinges fra andre computere som ikke er på det lokale netværk. Så måske skal der sættes noget op på domæne-serveren, som min computer kører på (IIS køre på min computer, ikke på den lokale server og SQL-serveren ligger ved Wannafind)??? Jeg ved bare ikke lige, hvad det er, som skal gøres?
/Beorn
Avatar billede beorndesign Nybegynder
10. november 2003 - 16:48 #5
Jeg har fået løst problemet. Det var vores proxy-server, som lukkede forbindelsen. Løsningen var at omdirigere min maskine uden om proxy'en, hvorefter det virkede.