Avatar billede lho Nybegynder
11. september 1999 - 22:27 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

TNT2 kort fryser computeren!!

Jeg har købt et AGP RIVA TNT2 s320II - 32 MB (Leadtek). Når jeg forsøger at kører spil fryser computeren. Desuden fryser den MEGET ofte når jeg kører andre programmer. Hvis jeg slår hardwareacceleration fra i WIN98, kører systemet fint (i de få ting hvor der ikke skal bruges 3D).

Mit system er PII Celeron 400 MHz (kører på 448 MHz), Abit BH6 bundkort, 64 MB PC100.

Jeg har hentet den nyeste driver fra Leadtek til korte, og den nyeste update til BIOS (AWARD Soft menu II)
Avatar billede jumper Nybegynder
11. september 1999 - 22:55 #1
Hvad med den nyeste DirectX version?

/Thor
Avatar billede desperado Nybegynder
11. september 1999 - 23:29 #2
pøj pøj med det !
TEK
CD KBH
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. september 1999 - 23:54 #3
Det er fordi spillene ikke kører godt med "skæve" bushastigheder, dvs. over 100 MHz.

Kender det selv... det er totalt røv
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. september 1999 - 23:56 #4
desperado er det dig der også er til RCK og har de store højttalere og en masse mp3 filer på netværket?
Avatar billede one Nybegynder
12. september 1999 - 00:34 #5
iho>>  der er ikke noget der hedder pentium 2  celeron    enten er det pentium 2  eller den billigere skravede model  celeron!!!

Andreas
Avatar billede cyberesben Nybegynder
12. september 1999 - 00:38 #6
andreas, det kaldes også tit P2Celeron... kernen er den samme som i P2
Avatar billede desperado Nybegynder
12. september 1999 - 00:43 #7
jA DET KAN DU BANDE PÅ !
DET ER MIG ; ))

HVAD VIL DU HØRE !?
*ss*
Avatar billede one Nybegynder
12. september 1999 - 00:43 #8
esben>>>
ja men med mindre cache

Andreas
Avatar billede one Nybegynder
12. september 1999 - 00:46 #9
des....>>>>>

hvad???
Avatar billede desperado Nybegynder
12. september 1999 - 00:47 #10
Du skal prøve at instalere driver fra leadtek
Det vil sige V 3,1 driverne ! og så prøve
eller så load defalt i BIOS
Avatar billede cyberesben Nybegynder
12. september 1999 - 01:03 #11
andreas, desperado spillede EVIE på sine store højttalere for lidt siden
Avatar billede mr.mads Nybegynder
12. september 1999 - 09:31 #12
Celeron har det halve cache af en PII,
men tilgengæld er den on'die. Hvilket betyder at de køre omtrent lige hurtigt.
PII udfases også nu.
Mvh.
Mads
Avatar billede mr.mads Nybegynder
12. september 1999 - 09:32 #13
Også når man tager hensyn til 66MHz bussen.
Avatar billede bubby Nybegynder
12. september 1999 - 19:26 #14
Det er fordi det er winfast, det er der mange mb som har problemer med. Bl.a. også mit eget, du skal gå ud og få byttet kortet til en nyere version, det kan være det hjælper, men det tror jeg ikke, så få hellere pengene tilbage. Jeg har et s320 tnt 16mb og har nøjagtig samme problemer... så jeg har lige sendt mit kort ind til forhandleren...
Avatar billede desperado Nybegynder
12. september 1999 - 19:57 #15
bubby det er ikke problemet !!!!!
du skal bruge de nyeste driver fra nvidia til dit s320 tnt kort !!!!
vi taler om et TNTII 320 32MB  og ikke et TNT I kort !!
Avatar billede sunesune Nybegynder
13. september 1999 - 17:08 #16
Celeron har 128K cache, mens P2 har 512K.. og celeronen's cache kører meget hurtigere en P2'ens...
Nåh, men angående dit TNT2-kort, så prøv at sætte din bushasitghed til 66, eller sæt din AGP bus til 2/3 af FSB'en, så skulle det virke. Det gjorde det ihvertfald med mit TNT2 kort..:)
Avatar billede lho Nybegynder
14. september 1999 - 22:58 #17
Det har jeg prøvet!
Avatar billede fatboy Nybegynder
24. september 1999 - 21:25 #18
Jeg foreslår, du prøver 4x100 = 400.

Men kun, hvis din cpu kan klare de 100. Det ved jeg ikke noget om. Men det er meget udbredt (endnu), at graffikkort ikke accepterer bushastigheder på mere end 100 MHz. Samtidig kan det være, at det kræver 100 og ikke 66. Jeg havde præcis samme problem med et andet kort, som krævede AGPx2 (100 MHz på bussen), som crashede i 3d med bussen på 66, men kørte fint med bussen på 100.
Avatar billede lho Nybegynder
07. oktober 1999 - 21:55 #19
Jeg har fået kortet til at virke, med hjælp fra Desperado (Vil du ikke have dine point:)
Avatar billede desperado Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:02 #20
jo tak !
det vil jeg gerne !  !!!
hvordan gør jeg ; ))
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:18 #21
skriver noget og sender det som svar
Avatar billede desperado Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:35 #22
takker
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. oktober 1999 - 23:20 #23
lho>>kan du ikke acceptere svarene på det her spm eller noget...?
Avatar billede fatboy Nybegynder
08. november 1999 - 17:38 #24
lho> var det bare driverne, eller pillede du i bios?
Avatar billede lho Nybegynder
16. november 1999 - 20:45 #25
Det var noget med Bios. Desperado klarede det, så det er nok ham der burde svare....
Avatar billede fatboy Nybegynder
18. november 1999 - 03:42 #26
Desperado> Hvad skulle stilles anderledes og hvordan i den dér bios?

Hvis det er for omfattende at svare på, svar gør det bare kort og ufuldstændigt, men jeg ville meget gerne vide bare en lille smule. Måske kan det, du gjorde, løse samme problem på andre PC-er.
Avatar billede klas Juniormester
14. november 2000 - 19:03 #27
Skod . .nu sidder jeg her med det samme problem . . og så står svaret her ikke  :(
Avatar billede px6 Nybegynder
27. april 2001 - 15:33 #28
Mother-fuck...jeg har et TNT2 m64 med nøjagtigt samme problem
Avatar billede cyberesben Nybegynder
27. april 2001 - 17:47 #29
*lol* det er sgu heller ik for smart at købe M64 kort...

køb jer dog noget kvalitet!
Avatar billede dr.truti Nybegynder
15. september 2001 - 13:34 #30
Mit GFX kort fryser hvis jeg skal spille King Pin !!!! Det er også en RIVA TNT 2 (32 mb). Damn Iho godder du ikke at skrive hvad du gjorde ????
Please.... det vil hjælpe virkelig mange :)

Truti [DK]

Mit Riva kort fuckede også på min gamel pc (mystisk).....