Avatar billede mndkpn Nybegynder
27. oktober 2003 - 14:32 Der er 5 kommentarer

Bios til en PII 400 mhz

Hej!

Har et mega dumt problem!
Jeg har denne pentium II med 400 mhz. Jeg har prøvet at installere windows XP (Update fra windows 98) Men når den installere og genstarter, starter den op i dos med et blåt skærm billed hvor den ville have jeg skal opgradere min BIOS. (Og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre)
Hver eneste gang jeg starter den op nu kommer den frem i DOS hvor jeg kan vælge imellem 1. Windows XP Installation eller 2. Windows 98. hvilket er irriterende!!!
Når jeg vælger Windows XP installationen dukker den op med den samme blå skærm hvor den skriver det med BIOS update. Og hvis jeg vælger windows 98 starter den normalt op i Windows 98 uden problemer. Men jeg ville jo gerne have Windows XP! HJÆLP. Aner ikke hvor jeg får en BIOS update eller hvordan jeg installere den...
Avatar billede mndkpn Nybegynder
27. oktober 2003 - 14:34 #1
I kan forresten ringe på 22 11 91 74 for at høre mere om mit problem. håber i ville hjælpe mig...
Avatar billede halifax Nybegynder
27. oktober 2003 - 14:43 #2
Du skal finde en BIOS opdatering på bundkortproducentens hjemmeside. Her skulle også gerne findes vejledning til, hvordan BIOS opgraderes - hvis overhovedet muligt (= at den kan flashes).

Kender du ikke dit bundkort, kan du få oplysninger om det med Aida32 - gratis program, vælg Personal versionen, download .exe-filen og installer programmet. Kør det og se oplysninger om dit hardware, bundkort m.m
www.aida32.hu
Avatar billede peet-49 Novice
27. oktober 2003 - 16:03 #3
Prøv at loade bios default.
Avatar billede fromsej Praktikant
27. oktober 2003 - 16:12 #4
Det allervigtigste du skal gøre nu, er at starte din Win98, tryk <F8> under opstart, eller hold <Ctrl> nede under opstart, vælg Ren DOS , når du så har C:\> sæt en ny diskette i drevet og skriv Format A:/s
Denne diskette skal du bruge til at flashe din BIOS med.
Kør Aida og kom med de links til dit bundkort som Aida giver dig, samt navn nummer og rang*S*, alle de oplysninger du kan finde om bundkort og BIOS, så skal vi nok guide dig igennem.
Avatar billede mndkpn Nybegynder
27. oktober 2003 - 16:19 #5
hmm det må jeg prøve... vender tilbage