Avatar billede hrolsen1 Nybegynder
06. januar 2001 - 10:28 Der er 19 kommentarer

bios glemt password

Hjælp til at åbne min setup på min bærbar der er kode på
IBM thinkpad 1400/1500
Den kan boote har resat bios med pogram
men kan ikke komme ind i setup og fx få USB til at funger Eller hvor jeg kan henvende mig
fx navn på firma og prisen har kvitt på maskinen tlf 76301908  mail vbk1@forum.dk
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
06. januar 2001 - 10:48 #1
Hvis det er den besked du får under opstart, og du ikke kan huske det, er du ude i seriøse problemer.
Fordi hvis du har \"glemt\" konfigurationskodeordet er du nødt til at tage maskinen med til forhandleren for at få nulstillet kodeordet. Der skal du selvfølgelig medbringe kvittering, de vil muligvis også tage det sig godt betalt-
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
06. januar 2001 - 10:51 #2
Hvis man glemmer kodeordet til harddisken er man også ude i problemer da harddisken så skal udskiftes, dette kodeord når det er sat ind, kan det ikke slettes. Der er kun udskiftning af HD der afhjælper dette problem.
Avatar billede driis Nybegynder
06. januar 2001 - 11:44 #3
Prøv at skrive en mail til IBM support; der findes ofte et \'Master\' password til bærbare, som kan bruges, hvis man har glemt sit password.

Du kan også kigge i din manual efter \'CMOS discharge\'. Der er en mulighed for, at du ved at åbne computeren og flytte en jumper eller kortvarigt kortslutte 2 punkter på bundkortet kan afbryde strømmen til CMOS, hvor al BIOS information er gemt; inklusive password.
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. januar 2001 - 12:26 #4
Hvis du har glemt dit BIOS-password, skal du hive batteriet til CMOS\'en ud. Så fjerner du det. Det er også det, som forhandleren vil gøre.
Avatar billede joashua Nybegynder
06. januar 2001 - 14:11 #5
Avatar billede hrolsen1 Nybegynder
06. januar 2001 - 15:33 #6
Der er virus på killcmos slet den

Avatar billede racerrune Nybegynder
06. januar 2001 - 21:48 #7
Du er da også for dum hvis du glemmer dit bios password..!!!!
Avatar billede groggy Nybegynder
06. januar 2001 - 23:33 #8
racerrune >> Hvad skal dit indlæg gøre godt for? Hvis du ikke har noget intelligent at tilføje, kan du lige så godt lade være med at skrive noget!
Avatar billede groggy Nybegynder
06. januar 2001 - 23:36 #9
hrolsen1 >> Er du sikker på at det er en virus. Nogle virusprogrammer brokker sig også hvis det kun er virus lignende aktiviteter der sker. Kan dit virus program identificerer virussen. Husk at den skal være opdateret!!!
Avatar billede joashua Nybegynder
07. januar 2001 - 19:07 #10
Der er sgu ik virus på den fil, det ville min antivirus nok have opdaget.
Avatar billede hrolsen1 Nybegynder
08. januar 2001 - 18:52 #11
Sidste update er 20/12/00
Det er norton antivirus
Avatar billede groggy Nybegynder
08. januar 2001 - 23:59 #12
Kommer den med en identifaktion af virussen? Eller skriver den bare at der sker viruslignende aktivitet på disken?
Avatar billede hrolsen1 Nybegynder
09. januar 2001 - 06:02 #13
Ja lige så snart du klikker på linket det kan jo værer at norton advarer om noget mistænksomt
Men ok har selv denne kill men der bliver jeg også advaret
Avatar billede elink Nybegynder
14. januar 2001 - 15:28 #14
Ved opstart tryk F8 og vælg dos-promten

giv komandoen \"debug\"

og skriv de 3 følgende linier:

-o 70 2e
-o 71 ff
-q

genstart computeren, så vil bios meddele en cmos-fejl og lukke dig ind i bios-Setup uden password.

Avatar billede cassebent Nybegynder
15. januar 2001 - 03:43 #15
Løsningen er jo som Steen Hansen og driis siger. Det er det samme og det eneste man kan gøre. GØR DET!!!!!!!!
Avatar billede tex1 Nybegynder
18. januar 2001 - 12:30 #16
er det administrator passwordet du har glemt kan du godt glemme alt om at slette det selv .
Men kig på denne side  http://www.nortek.on.ca/nortek/hdd_pw.html
Avatar billede anders_riis Nybegynder
05. marts 2001 - 15:02 #17
Skil computeren ad og tag batteriet ud. vent 15 sek. og sæt det i igen. Din computer kan ikke huske koden mere. Det sker der ikke noget ved.
Avatar billede groggy Nybegynder
12. maj 2002 - 13:55 #18
Husk at lukke spørgsmålet.
Avatar billede groggy Nybegynder
06. november 2002 - 11:06 #19
Luk spørgsmålet eller du vil blive anmeldt!