Avatar billede ebert Nybegynder
26. oktober 2003 - 22:51 Der er 3 kommentarer

ZyAir B-1000 + 802.1X

Jeg har ADSL -> Router -> B-1000 -> PC'ere. B-1000 er sat op med fast IP-adresse og med routeren som gateway. B-1000 kan indeholde en liste med 32 brugernavne/adgangskoder som den efter sigende skulle kunne bruge til 802.1X Authentication når der ikke konfigureres en RADIUS-server. Men det kan jeg ikke få til at virke. PC'en får kun et IP-nummer hvis B-1000 er sat til "Force Authorized", og det er der jo ikke nogen idé i. Så kan alle jo få adgang alligevel. Er der godt råd?
Avatar billede guiron Nybegynder
13. november 2003 - 21:58 #1
Jeg kører selv med Zyxel grej både router, firewall, swithce og wireless. Og jeg gør bare det, at jeg laver en mac-adresse begrænsning på den. Dette er selvfølgelig kun smart, hvis du ikke får besøg af andre som gerne vil benytte dit netværk. Men det er en effektiv måde at køre det hele på..
Alternativt kan du jo yderligere smide WEP kryptering på det hele.
Avatar billede ebert Nybegynder
15. november 2003 - 10:33 #2
Tak for svaret. Det system du beskriver bruger jeg også. Grunden til at jeg godt vil bruge 802.1X frem for MAC-filrering er at det med 802.1X er personen og ikke maskinen, der logger på.
Avatar billede guiron Nybegynder
15. november 2003 - 14:19 #3
Okay.
Har endnu ikke rodet med det, men skal gerne gøre det og se om jeg kan hitte ud af en løsning