Avatar billede pnielsen Nybegynder
06. januar 2001 - 10:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

bootsec.dos is missing

Hej Venner

Jeg har været lidt for hurtig med at rydde op på min harddisk :(
Efter at have lavet et dualboot system med windows ME og win 2000 professional, ville jeg slette alle gamle logfiler i roden af c drevet.
Desværre fik jeg også slette bootsec.dos, som betyder at jeg nu ikke kan starte min Windows ME installation!

Er der en måde at genskabe bootsec.dos på ?

Jeg ved at man på linux kan kopier bootsectoren ud på Disk, men kan ikke finde en tool til det!

Har tænkt om det måske var en løsning at boote på en winME boot disk, og så formatere med en fdisk /mbr. Derefter reinstallere win2K.
Det er den eneste løsning jeg tror vil virke! Andre forslag ?
Avatar billede hrolsen1 Nybegynder
06. januar 2001 - 10:25 #1
Tag dine gamle dos6.22 disketter
lav en install på dos og så har du din gamle boot
Avatar billede pnielsen Nybegynder
06. januar 2001 - 10:31 #2
Hrolsen1:  øhhh?? Jeg vil jo helst ikke miste begge mine installationer?

Præv lige at uddybe det du siger!
Iøvrigt fatter 6.22 da ikke fat32 ?
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2001 - 13:34 #3
Boote på en diskete og efterfølgende starte installationen.
Avatar billede hrolsen1 Nybegynder
06. januar 2001 - 15:43 #4
ok nu forstår jeg spørgsmålet
det ved jeg ikke men fat32 kan konv med partionmatic og så kan du starte forfra eller fdisk fra diskette men der vil du miste alt
så jeg kan ikke hjælpe dig sorry
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. januar 2001 - 16:16 #5
Har du UK eller DK WinME? Er det ikke muligt at kopiere én ind fra en anden maskine?

Er der ikke nogen som køre med samme konfig som pnielsen?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
06. januar 2001 - 17:43 #6
Hrolsen1: ok, ærgeligt :(
Men tak for det alligevel!

Goulduck.....  Jeg har tænkt det samme, men tror at det er meget system specifik!
Det kunne se\'fø\'li ikke skade at prøve!

Winme: DK
W2K: US

Avatar billede pnielsen Nybegynder
07. januar 2001 - 10:00 #7
Ok ... ingen svar ...

Jeg reinstallere!