Avatar billede skoen Nybegynder
06. januar 2001 - 06:24 Der er 2 kommentarer

linux-win98

Efter at have f-disket min mask. og oprettet en primær , en udvidet , og deri to logiske partitioner , installerer jeg win 98se , og fomatterer alt efter bogen ,har jeg drev c\\ d\\ e\\ . Nu install. så linux-mandrake , og vælger drev e\\ til det . (Det prim.c\\=16 gb
d\\+e\\ =hver ca. 1,5 gb. Alt går fint , og
linux finder stort set ud af det hele , ok .
Jeg rebooter ( grub ) i linux , og alt virker
efter hensigten , jeg kan se både win c\\: og win d\\: og begge partitioner er fat. Jeg kan endog klippe og kopiere fra begge fat drev i linux . Men...nu booter jeg i Win. Det ser fint ud... What the fuck ! hvor er mit d\\:
Jeg kan se det fra linux. Når jeg skriver
fdisk/status i dospr. har jeg kun en primær
c\\: 16 gb resten er non.dos part.
Jeg kan jo bruge partition-Magic , men kan det ikke lade sig gøre med fdisk ?
Avatar billede svalgaard Nybegynder
13. januar 2001 - 14:14 #1
Nej det kan du ikke...fdisk kan ikke en skid.

-Svalle
Avatar billede nikor Nybegynder
02. februar 2001 - 15:28 #2
Prøv at installere linux først, evt Redhat