Avatar billede anders_skov Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:23 Der er 17 kommentarer

Hjælp til Engelskoversættelse på ny

Jeg glæmte at skrive linjen før.
Vær sød at hjælpe mig med disse linjer.

__Der bliver spist og drukket ved enorme fester, og der bliver kæmpet, så sårede mennesker og dyr hvirvler rundt i luften, og de døde ligger spredt på slagmarkerne.__

Tak for hjælpen
Avatar billede roenving Novice
26. oktober 2003 - 17:27 #1
Jamen, du havde da fået dem med i det andet spm ?-|
Avatar billede anders_skov Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:28 #2
ja men kun som en kommentar
Avatar billede wuddie Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:30 #3
There will be eaten and drunken at enourmous parties, and there will be fought, so that wounded people and animals get whirled around in the air, and the dead lay spread on the battlefield
Avatar billede freakk Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:31 #4
"there will be eaten and drunken at huge parties, and there will be faught, making dead people and animals wirling around in the air, and the dead is laying spread on the battlefields.
Avatar billede freakk Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:32 #5
makin WOUNDED people *sorry
Avatar billede freakk Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:32 #6
lol.. tæt på hinanden... ;-)
Avatar billede roenving Novice
26. oktober 2003 - 17:35 #7
>>anders_skov

Du bliver nødt til at lukke enten dette eller det andet spørgsmål, da den samlede sum er kommet over 200 points, hvilket er imod reglerne !-)
Avatar billede roenving Novice
26. oktober 2003 - 17:44 #8
-- så må du tage dine points tilbage i dette spørgsmål !-)
Avatar billede skord Nybegynder
26. oktober 2003 - 18:21 #9
Uha, der er mange slemme her: <i>drunken</i> fungerer ikke som participium og <i>ligge spredt<i> er ikke en form af <i>lay spread</i>, men <i>lie spread</i>, datidsformen af <i>fight</i> er <i>fought</i>, ikke <i>faught</i>, <i>whirling</i>, har stumt h, <i>makin</i> burde have stumt g, <i>enormous</i> er ganske rigtigt svært at stave til, og i det hele taget er oversættelsen af de passive former (<i>there will be...</i>) noget opportunistisk.

Så lad os prøve en lidt mere frigjort udgave:
<i>There is eating and drinking at huge parties and there's fighting causing wounded people and animals to whirl through the air, and the dead are strewn on the battle fields.</i>

<b>I'm the living Nightmare of Your Worst English Teacher</b>
Avatar billede skord Nybegynder
26. oktober 2003 - 18:23 #10
Og vi prøver den lige uden distraherende HTML-koder:

Uha, der er mange slemme her: drunken fungerer ikke som participium og ligge spredt er ikke en form af lay spread, men lie spread, datidsformen af fight er fought, ikke faught, whirling, har stumt h, makin burde have stumt g, enormous er ganske rigtigt svært at stave til, og i det hele taget er oversættelsen af de passive former (there will be...) noget opportunistisk.

Så lad os prøve en lidt mere frigjort udgave:
There is eating and drinking at huge parties and there's fighting causing wounded people and animals to whirl through the air, and the dead are strewn on the battle fields.

I'm the living Nightmare of Your Worst English Teacher
Avatar billede roenving Novice
26. oktober 2003 - 18:23 #11
-- skord, du kan se det svar spørger har accepteret her:
http://www.eksperten.dk/spm/419032
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
26. oktober 2003 - 18:25 #12
ja det er da forøvrigt totalt klamt at han accepterer det svar!
Avatar billede skord Nybegynder
26. oktober 2003 - 18:26 #13
Ha, ha, jeg skal forfølge ham en dobbeltradet grammatik....
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
26. oktober 2003 - 18:26 #14
og jeg kan meget godt li' at wuddie bruger det jeg har skrevet... det er da ikke tilladt i hvert fald ikke uden at referere (og da ikke når spørgsmålet fra før stadig var aktuelt!?)

HVA SKER DER??
Avatar billede wuddie Nybegynder
26. oktober 2003 - 19:15 #15
Troede han havde forladt den anden, så jeg lavede copy paste. glemte at refere... det gøres hermed:

refereret af togsverd1985

Bravo, alle glade? Bare gutten får lavet sin opgave. Skid på pointene, det gælder om at hjælpe hinanden!
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
26. oktober 2003 - 19:30 #16
Det svarer til at sige: "Det er sq ligemeget om hvem der får patentet så længe vi frelser verden... pengene er sq ikke så vigtige igen så dem beholder jeg" ... fint så husk det fremover!
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
26. oktober 2003 - 19:40 #17
Og desuden.. når spørgsmålet er så aktuelt er det lidt usselt at kræve points for en copy paste ... endda når det er fra hans eget spørgsmål...