Avatar billede skord Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:22 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Codec igen igen

Jeg kan ikke afspille mine film fra Canon Ixus V kamera i Windows Media Player. Jeg kan fint spille dem i Quicktime.

Da jeg første gang installerede kameraet og software var der ingen problemer med Media Player. Når jeg dobbeltklikkede på en video-film fra kameraet (*.AVI) blev den omgående spillet i Media Player.

Men nu kan Media Player ikke finde codec. Jeg har lige genetableret min pc og gen-installeret al software, så det er muligt at Media Player er en nyere version end tidligere. Jeg kører Win 98 og Media Player vers. 9.

Jeg kan selvfølgelig godt åbne Quick Time, finde filen og åbne, men det er noget mere besværligt end blot at dobbelklikke på fil'en og så se den.

GSpot siger om problemet:

DirectShow partially succeeded to play file. The actual text of the error or warning is:

0x00040257: VFW_S_VIDEO_NOT_RENDERED - Cannot play back the video stream: no suitable decompressor could be found.

Det er kun filmen der er problemet, lyden går fint igennem.

Jeg synes ikke jeg kan se en løsning i de utallige andre tråde der er om codec på Eksperten.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:25 #1
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:28 #2
Prøv med MovieID, og se hvad den siger: http://www.geocities.com/cplarosa/movieid/
Avatar billede skord Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:31 #3
Ja, MS siger det samme som Gspot. Deres oversættelse af fejlmeddelelsen erVFW_S_VIDEO_NOT_RENDERED Cannot play back the video stream: could not find a suitable renderer.

Altså det samme som GSpot. Men hvordan aktiverer jeg AVI codec'et i Media Player?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:36 #4
Hvis du har fundet ud af hvilket codec det er, geninstallerer du det.
Med Gspot og/eller MovieID burde du kunne finde codec'et.
Hvis den, af en eller anden underlig grund, er gemt i mov format, så skal du bruge et Quicktime produkt.. det er Apple ( www.apple.com ) der har lavet både mov formatet og Quicktimer produkterne.
Avatar billede skord Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:56 #5
Tjaa, jeg er ikke sikker på, hvad du mener. Nu har får en sikkerhed skyld hentet den seneste Quick Time fra Apple og installeret den, men den ændrede desværre ikke noget.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. oktober 2003 - 18:32 #6
det er vist kun apple produkter der kan afspille mov pga copyright.. det er vidst det samme med real formatet, som kun må/kan afspilles af RealPlayer..

men hvis det er avi eller mpg (eller en af de mange andre) formater kan de afspilles af de fleste afspiller..

jeg mener engang at have prøvet et digital kamera der også kunne optage video (op til 30 sek).. den gemte det i mov format..

har du prøvet movieid ?

det her er godt nok i skud i tågen, men prøv at installere DivX codecs:
http://www.divx.com/divx/
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2003 - 20:31 #7
Prøv at installere denne:
http://www.dvdrhelp.com/tools?tool=316#comments

Hvis ikke det virker, kan du også prøve denne:
http://www.dvdrhelp.com/tools?tool=192#comments

Den info der kommer fra Gspot, kan ikke bruges til noget... desværre :o)
Avatar billede skord Nybegynder
26. oktober 2003 - 23:45 #8
Hej Phatlasse, ingen af dem gav noget resultat, desværre. Og du har ret m.h.t. Gspot.
Avatar billede henninga Novice
27. oktober 2003 - 20:47 #9
Prøv at hente dette program, som burde kunne fortælle lidt mere om codec
http://www.moviecodec.com/download/tools.shtml

Når du har fundet den 4-cifrede codec-kode kan du søge efter codec her
http://www.moviecodec.com/download/codecs.shtml

HenningA
Avatar billede skord Nybegynder
30. oktober 2003 - 01:01 #10
Hej Henninga, som jeg nævnte tidligere har jeg prøvet GSpot, som du henviser til i dit link (er det ikke den du mener), mens dit andet link ikke er aktivt (i hvert fald ikke lige p.t.)
Avatar billede henninga Novice
30. oktober 2003 - 21:57 #11
Næh det var nu "AviCodec.exe jeg tænkte på.
Du kan også manuelt kigge på din video:
Åbn videofilen med Notesblok eller wordpad
Søg efter ordet "vids"
lige efter "vids" står der 4 tegn, som angiver hvilket codec der er anvendt - det såkaldte FourCC. (f.eks. dvsd=DV-codec fra pinnacle, mp42=Microsoft MPEG-4 codec osv.)
>>> Gem IKKE filen fra notesblok eller wordpad !!!
Så kan du gå ind på siden http://www.fourcc.org/  og finde ud af hvilket codec det er.

Den nederste link virker fint her.
HenningA
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. november 2003 - 23:33 #12
Har du prøvet med MovieID?
Det ville være underligt hvis det ikke virkede med MovieID..

Ellers kan du prøve at fixe filen med DivFix:
http://www.divx-digest.com/software/divfix.html
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. december 2003 - 17:13 #13
feedback..