Avatar billede kbn Nybegynder
06. januar 2001 - 02:17 Der er 6 kommentarer

Svinagtig hurtig diskstriping på NT server

Hej!

Jeg eksperimenterer med at lave et svinagtigt hurtigt stripeset på en NT 4.0 server (SP6).

Jeg har et SCSI tower med to seperate SCSI kanaler, 7 ens FastWide 9GB diske, 2 Adaptec 2940UW controllere.

Burde jeg ikke kunne balancere diskorder, og finde den helt rigtige stripeunit - og præstere ~35GB/sec?

Hvordan, hvilke NT-tools, kan du??

På forhånd tak - Kim
Avatar billede victor44 Nybegynder
08. januar 2001 - 09:30 #1
Hvis du starter med at definere alle diske i diskadministratoren burde du kunne styre hvilke diske du vil parre med hvem.

Jeg tror bare ikke at det bliver svinagtigt hurtigt, kun hurtigt. Hvis du skal have rigtig hurtigr disksystemer skal du investere i et hardware raid.

Avatar billede natasha Nybegynder
27. februar 2001 - 15:52 #2
Hvis du vil have striping, der skal være hurtig, skal du vælge at lave disk striping uden paritet, det er hurtigere, end med paritet men du opnår så ikke sikkerheden, hvis dine diske ryger.
Jeg vil også anbefale HW RAID, det er også mere stabilt en SW RAID.

God fornøjelse!
Avatar billede victor44 Nybegynder
27. februar 2001 - 16:00 #3
Og hvad med at få lukket spørgsmålet snart..
Avatar billede kbn Nybegynder
28. februar 2001 - 19:23 #4
Spørgsmålet er jo ikke om at stripe med eller uden paritet, eller om det er via SW eller HW RAID. Spørgsmålet var/er hvordan man kontrollerer RÆKKEFØLGEN af diske, og definerer den optimale stripe-unit.
Avatar billede victor44 Nybegynder
01. marts 2001 - 08:39 #5
Så er svaret igen at hvis du skal have optimal udnyttelse må du investere i et hardware raid.
Hvordan NT\'s indbyggede muligheder gør det er jo grafisk præsenteret for dig. Så der er de muligheder du ser.
Avatar billede kbn Nybegynder
01. marts 2001 - 08:53 #6
Jeg har eksperimenteret med ftedit, og har opnået at kontrollere rækkefølgen (balanceringen over controllerne), og forsøger nu at finde den optimale unit size. Der er bestemt flere muligheder end de grafisk præsenterede.

Hvordan deler man point ud til dem der prøvet at svare?