Avatar billede hjml Nybegynder
26. oktober 2003 - 11:09 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Kan man få p2p programmer til Linux

Se topic det var bare lige et lille dumt spm. :o) fra min side..
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2003 - 11:21 #1
ja. Det kan du da. Næsten de samme som til windows.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2003 - 11:21 #2
Men det er nok ikke så grafisk som i windows. Det er nok bare en terminal eller ligende
Avatar billede hjml Nybegynder
26. oktober 2003 - 11:23 #3
hvad hedder de ?...
Avatar billede hjml Nybegynder
26. oktober 2003 - 11:24 #4
sidder nemlig her og overvejer at skifte til Linux (af en eller anden art) da mit XP bliver ved med at fryser osv..
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2003 - 11:27 #5
http://www.overnet.com/downloads.php (Deres side er langsom!!) Men når den engang bliver load, så står der på siden "Overnet Command Line Client" den er til LINUX :-D Men ved ikke om de andre p2p programmer har. Du kan jo lige inden du skifter til linux, søge på deres hjemmesider om de har det til linux.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2003 - 11:27 #6
Og hvis den sider at siden ikke kan vises, så bare tryk på F5 og vent - den skal nok komme
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2003 - 11:29 #7
Nu ved jeg ikke hvor hård du er til linux, men hvis du ikke mener du er så hård, så ville jeg nok kører XP og linux.
Eller skal du download Knoppex, som er en Linux Disk, som du boot op på en cd og så kan du prøve linux - UDEN at installer noget på din HDD.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2003 - 11:30 #8
Håber det var svar nok. Så ja p2p programmer få også til linux
Avatar billede hjml Nybegynder
26. oktober 2003 - 11:33 #9
hvad kan ellers anbefales ud over linux ?..mac koster jo noget så vit jeg kan huske...hvad ellers ?...
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2003 - 15:23 #10
Jeg synes at linux er et godt valg :-D Jeg bruger det selv og synes det kører rigtigt godt. Jeg er dog ikke den helt store Nørd til Linux, men det går fint. Jeg ville bruge linux, men hvilken disk du skal bruge. Det er op til dig selv. Jeg bruger Mandrake 9,2 og det har jeg ingen problemer med.
Avatar billede fangel Nybegynder
26. oktober 2003 - 15:27 #11
det skal lige nævnes at man ikke må hjælp med ulovlige ting her på exp... og p2p er overvejende ulovlige...

hvad skal man - i linux - bruge p2p til udover ulovlige ting... stort set alt er jo OpenSource, og dette liger frit til downloadning fra langt bedre servere - lovligt...

det enste det så kan bruges til - når vi ser bort fra programmer - er musik og film - ting der er ganske så ulovlige... !

Morten
Avatar billede agercon Nybegynder
03. november 2003 - 21:54 #12
P2P er ikke ulovlige som sådan.

P2P kan lovligt bruges til at dele store filer med hinanden f.eks. iso-filer af egne samlinger af Open Source-produkter eller en dansk Linux-distribution uden at man selv behøver at have meget stor båndbredde.

Det er ærgerligt, at P2P er blevet synonym med ulovligheder, da teknologien er uovertruffen til lovlig brug.

Hvis man er medlem af Mandrake Club, så får man tilbudt de nye udgaver på iso-filer gennem BitTorrent, hvor man så deles om nedhentningen - på den måde belastes Mandrakes egne servere ikke for meget, da det ellers ville have bragt dem i knæ.

De herligste hilsner, Claus Sørensen
Avatar billede fangel Nybegynder
04. november 2003 - 14:27 #13
chbs -> jeg skriver somend også kun "overvejende" ulovligt - jeg ved godt at BitTorrent blev lavet for at kunne sende iso filer ud!

Morten
Avatar billede ldrada Nybegynder
10. november 2003 - 09:47 #14
PS hjml.

At dit Windows XP fryser er kun din egen fejl. (undskyld hvis det lyder barskt.)

Jeg har en Windows XP Pro maskine som jeg faktisk bruger overvejende meget, og den har ALDRIG crashet, medmindre jeg lukkede ned for en vigtig service (og så igen: min egen fejl).

Jeg siger ikke at du ikke skal skifte til Linux, næh, jeg har selv Mandrake 9.2 som filserver på min arbejdsplads og hjemme hos mig selv, men at der står "Linux" når du starter din maskine op vil ikke kunne stoppe dig fra at lave ged i den.

Desuden, så skal du installere drivere til dit grafikkort før du kan spille selv de mest basale 3D spil, hvilket ikke er en leg i sig selv (medmindre du - ja - læser den 120KB store readme)
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2003 - 16:31 #15
Er det ikke på tide at lukke dette spm. ?
Avatar billede ldrada Nybegynder
23. december 2003 - 11:45 #16
Søg efter aMule på google.

Den virker.
Avatar billede speedfreak Nybegynder
29. december 2003 - 05:12 #17
der findes en god en, med gui og det hele ved navn GTK-gnutella og den kan hentes her http://www.nekochan.net/downloads/ under gtkgnutella.

bruger den selv i mandrake. så hvis du skal bruge den som rpm kan du søge på google er lign.