Avatar billede stein Nybegynder
25. oktober 2003 - 21:45 Der er 8 kommentarer

Hvilken webcam skal man købe?

Hej!
Jeg skal ud og købe webcam, men jeg har sku et problem... jeg har ingen idé om hvilken jeg skal købe...
Jeg vil gerne give 5-800 kr,- for en ordenlig en! Som er i go' kvalitet, samt viser gode og hurdige billeder....

Er der nogen der har nogle idéer til hvilken der er bedst på markede lige pt.
Avatar billede venturer Nybegynder
27. oktober 2003 - 09:37 #2
Jeg har selv forgængeren til PCVC840
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1574627899

Det giver kanont gode billeder og kan bl.a. holde en framrate på op til 60fps.
Selv om du kun har skærmen som lyskilde en mørk aften, kan det filme i bedre kvalitet end nogle af de billigste kan i dagslys.
Avatar billede xyborx Nybegynder
27. oktober 2003 - 09:42 #3
Jeg kan også fint anbefale Philips ToUcam Pro. Meget bedre billedkvalitet og lysfølsomhed end noget andet webcam jeg har haft gang i.
Avatar billede stein Nybegynder
28. oktober 2003 - 17:48 #4
Venturer: jeg kan ikke få dit links til at virke... ? kan du sende en som virker...?
Avatar billede stein Nybegynder
28. oktober 2003 - 17:49 #5
Jeg syntes der mangler et sted på nettet, hvor man har anmeldt webcam... nogen som kender et sted på nettet.. hvor der er bleven testet nogen ?

Så vil jeg meget gerne kigge lidt på det... helt op to date...
Avatar billede bleze Nybegynder
14. december 2003 - 01:14 #6
Giver xyborx ret i at Philips ToUcam Pro er nok det bedste webcam jeg nogen sinde har set....  1280*960 opløsning og op til 60 frames per sek.
Avatar billede xyborx Nybegynder
14. december 2003 - 15:08 #7
arh.. Nu har det egentlig "kun" 640x480. Det andet er med interpolering ;)
Sidenhen har jeg i øvrigt læst at de 60 fps heller ikke er helt sandt:
http://www.smcc.demon.nl/webcam/faq.html#R10

Men det er nu stadig det bedste webcam jeg kender :)
Avatar billede xyborx Nybegynder
14. december 2003 - 15:11 #8