Avatar billede poull Nybegynder
25. oktober 2003 - 20:17 Der er 21 kommentarer og
4 løsninger

Spil side: Diablo 2 LoD

Jeg har gennem det sidste stykket tid lavet siden www.d2x.dk

For dem som ikke lige kender så meget til spil kan jeg kort fortælle at den omhandler Diablo 2 LoD.

Jeg er klar selvfølgelig klar over at dele af siden mangler men der er da en del indhold.

Noget af det jeg har forsøgt at lave (for en af de første gange) er en søgefunktion.

Men giv gerne kritik af siden på alle leder og kanter. (Bemærk den er lavet til IE og ikke testet andre steder)
Avatar billede popsy Novice
25. oktober 2003 - 20:25 #1
Den ser meget grundig ud, og tekst, grammatik og stavning er i top!
Jeg er lidt ked af alle de forskellige skriftfarver, efter min mening er det bedre at vælge 2 forskellige, og så holde sig til dem.

Alt i alt synes jeg den er flot, du har gjort et godt stykke arbejde :)

(Fandt ingen fejl)
Avatar billede poull Nybegynder
25. oktober 2003 - 20:28 #2
Der har også været nogle hjælpere til nogle af artiklerne samt et par korrekturlæsere (da jeg selv staver som en dør :))

Jeg ved godt jeg har været lidt kreativ ved at bruge en del forskellige kraftive farver .. men jeg synes det går an. Jeg har valgt at bruge lidt kraftige farver af den grund at de dels i en hvis grad passer til spillet og dels så er jeg ikke vildt god til at fremstille grafik selv og derfor har jeg brugt tekstfarverne til at give siden lidt liv.
Avatar billede popsy Novice
25. oktober 2003 - 20:30 #3
Fornuftigt at bruge korrekturlæsere, det gør jeg også altid selv!

Du kan have ret i det med at farverne giver siden liv, men det er jeg nu ikke fortaler for, og slet ikke at gøre det via grafik. En side skal (efter min mening) være rolig for øjnene, og der hjælper det meget hvis der kun er forholdsvist få¨farver, som er harmonisk afstemt med baggrunden.
Avatar billede mads.peder Nybegynder
25. oktober 2003 - 20:49 #4
Dejlig mørk side. Passer rigtig godt til spillet. og nem at finde rundt på. Af kritik kan jeg kun sige det samme som popsy. Og så måske at det enkle design nogle gange kan se en tand for frontpage agtig ud. Men virkelig god side

Et 10-tal på 13 skalaen herfra :-)
Avatar billede mads.peder Nybegynder
25. oktober 2003 - 20:50 #5
Forresten bruger jeg mozilla ;-)
Avatar billede popsy Novice
25. oktober 2003 - 20:52 #6
IE 6.0 her, glemte jeg vist at sige :)
Avatar billede poull Nybegynder
25. oktober 2003 - 20:57 #7
Jeg kan så sige at hele siden er skrevet i editplus (minder om notepad bare med syntax-farvning) ... så der er ikke alvet noget i frontpage :)

Med hensyn til det enkelte desgin ved jeg det godt nogle af stederne men omvendt er jeg også ked af at skulle gøre siden alt for tung. Rent faktisk såp har første prioriteten på siden ikke helt været designet men at levere det rigtige indhold, overskueligt. :)

Rent faktisk er store dele af siden sider som er genereret på baggrund af spillets datafiler .. så hvis noget kigger i sidens kildekode vil de opdage at den er meget uoverskuelige pga den er genereret og ikke lavet til at kigge i :)
Avatar billede mads.peder Nybegynder
25. oktober 2003 - 21:01 #8
Hmm. Skulle ellers lige til at sige at jeg synes den var nem at finde rundt i :D
Avatar billede lordhead Nybegynder
26. oktober 2003 - 09:57 #9
Hej!

jeg synes du har formodet at få lavet en helt igennem fed side. Den er (efter min mening) langt mere overskuelig, og federe på mange punkter end sider som www.d-2.dk. (jeg har op til flere gange sendt dem mails, der viser hvordan man laver hover på links men har desværre ikke fået response)

Den er i en høj grad brugervenlig, og viser newbie brugeren det han/hun skal vide før han/hun kan gå i gang med spillet. Du kommer bredt omkring i diablo universet, og har en overskuelig menu.

Grafisk set, er du sluppet godt fra det. Trods den manglende grafik, er siden rigtig pæn, og har den mørke, lidt dystre stil, som diablo 2.

Rigtig godt gået!! (desværre har du lavet siden i en tidsalder, hvor folk stopper med at spille det, selv mig, ja er holdt op ..)

/lordhead
Avatar billede lordhead Nybegynder
26. oktober 2003 - 09:59 #10
Jeg glemte vidst at sige at dit topbanner er kanont !
Avatar billede poull Nybegynder
26. oktober 2003 - 10:03 #11
lordhead >> Jeg tror der kommer mange tilbage for en tid når 1.10 kommer :)

Hvis i finder lidt konkrete ting som i synes i har ideer til hvordan kunne forbedres, så hører jeg gerne derom da en side jo altid kan blive bedre :)
Avatar billede lordhead Nybegynder
26. oktober 2003 - 10:56 #12
poull> Ja, det sagde jeg også for et år siden, men den kom aldrig... Men det kan da godt være jeg skal have et kig på det igen, når 1.10 kommer om et par år ;)

Af forbedringer kunne der jo komme nogen downloads. fx. nogen mods!
Avatar billede game_tracker Nybegynder
26. oktober 2003 - 10:59 #13
syntes siden er fin (kan godt lide designet) og god bruger venlighed. håber du bliver en god konkurangt til www.d-2.dk
Avatar billede poull Nybegynder
26. oktober 2003 - 10:59 #14
Med hensyn til mods er planen også at når det nuværende indhold er tæt på færdigt, at det skal laves en mod sektion. Dog ved jeg ikke om vi ligger mods til download, for det sluger jo lidt båndbredde :)

Med hensyn til 1.10 så tror jeg realistisk ikke der er så langt igen (inden jul gætter jeg på :)).
Avatar billede lordhead Nybegynder
26. oktober 2003 - 11:18 #15
Desværre troede man også dette for et år siden. d-2.dk gættede fx. på at 1.10 ville komme som en julegave i år 2002 ;)
Avatar billede poull Nybegynder
26. oktober 2003 - 11:20 #16
lordhead >> Du kan jo altid holde øje med www.d2x.dk og dens nyheder, så vil du opdage når den kommer ;)
Avatar billede lordhead Nybegynder
26. oktober 2003 - 11:23 #17
Det vil jeg gøre... Hvilket acc kan du så findes på (når den kommer) ? ;)

Det ser faktisk ret lovende ud efter at jeg har kigget jeres tråde igennem, og været et smut inde forbi www.battle.net/diablo2exp ... Det ser VIRKELIG lovende ud... bare surt at skulle priotere spil med eksperten ;)
Avatar billede lordhead Nybegynder
26. oktober 2003 - 11:25 #18
...og en anden fed funktion kunne da også være et nyhedsbrev, hvor man melder sin mail til, så man kan se når der bliver opdateret på siden.

fx. kan man jo gøre, så hvergang en ny tråd kommer på jeres hjemmeside, vil der blive sendt en email, så man kan se nyhedens tekst i sin mail... jeg glemmer fx. tit at tjekke sider ud for opdateringer. der kan da gå uger mellem jeg er inde på battle.net/diablo2exp !
Avatar billede poull Nybegynder
26. oktober 2003 - 11:28 #19
Hvis du kigger på nyhedssiden, så kan du se at man rent faktisk kan tilmelde sig en nyhedsmails ;) Det skal dog lige siges at de endnu ikke undsendes.
Avatar billede lordhead Nybegynder
26. oktober 2003 - 11:33 #20
Det var da fan.... det havde jeg vidst ikke set :D
Avatar billede lordhead Nybegynder
26. oktober 2003 - 11:40 #21
...er tilmeldt ;)
Avatar billede tullejr Nybegynder
26. oktober 2003 - 19:34 #22
Vil bare lige sige at jeg synes de rammer du har formået at lave er gode.
Avatar billede lordhead Nybegynder
28. oktober 2003 - 21:43 #23
Poull>>> Vil gerne sige tillykke... er selv enormt glad i disse stunder.... man har ventet i 2 år, og nu finder jeg lykken ved spillet igen, efter du har sagt patchen snart kom..... nu er den kommet ;)

det er næsten overvældende :)
Avatar billede poull Nybegynder
31. oktober 2003 - 20:51 #24
tullejr >> De er lånt fra selve spillet ;)

lordhead >> Jeps .. sjovt nok at den lige kom nu hvor jeg lavede dette emne.
Avatar billede lordhead Nybegynder
03. november 2003 - 07:20 #25
;)