Avatar billede yev Nybegynder
25. oktober 2003 - 18:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kun én indgangsside til homepage

Har postet følgende spørgsmål i HTML-kategorien, måske er der en løsning på problem vha. php. Derfor poster jeg det også her...

Jeg har det problem, at folk, der besøger min hjemmeside efter at have fundet den via en søgemaskine ofte kommer ind på nogle af undersiderne. Er der en måde at sikre, at alle brugere kun kommer ind på hovedsiden?

Kan selv se, at det er en mulighed, at gøre alle andre sider en hovedsiden ikke-indekserbare, så søgemaskinerne ikke kan finde dem. Men det er ikke en god idé, da disse sider indeholder mange vigtige søgeord for at siden kan blive fundet....

Er der en mulighed for at folk der besøger andre end hovedsiden bliver navigeret til hovedsiden?
Eller er der en anden løsning?
Avatar billede serverforum.dk Nybegynder
25. oktober 2003 - 18:54 #1
Indsæt dette i headeren på hver underside ...

----------------------------

<script language="Javascript">
  if(top.location == self.location) {
      top.location.href = "www.abc.dk/index.php?page=<? print $PHP_SELF; ?>"
  }
</script>

----------------------------

.. hvor www.abc.dk erstattes med din egentlige webadresse. Ret så din normale index.htm (eller hvad nu framesiden hedder) til index.php og erstat din underframe definering med dette:

----------------------------

  <frame SRC="<?

    if ($page) {
        print $page;
    }
    else {
        print "alm-start-underside.htm";
    }
  ?>

----------------------------
Avatar billede michael2004 Nybegynder
25. oktober 2003 - 18:56 #2
jeg aner det ikke men øh ! hedder din indgangside INDEX.htm..
jeg ved ikke så meget om søgemaskintildmelding ! det kunne være fordi der ikke er noget index side!
Avatar billede stigc Nybegynder
25. oktober 2003 - 19:56 #3
Du kunne lave et simpel script der viderstiller til forsiden første gang, men...

Hvis jeg via en søgemaskine finder er af dine undersider, for dernæst at blive sendt til din forsiden, så er jeg smuttet igen. Jeg finder jo ikke det jeg kom efter! Det er altså ikke særlig praktisk.
Avatar billede yev Nybegynder
25. oktober 2003 - 20:20 #4
Det stigc pointerer er selvfølgelig ganske rigtigt. Bliver man ledt til en anden side end den man forventer, kan det være ret irriterende. Jeg har en frame på min index side, og alle undersider bliver åbnet i denne frame, og det er derfor, at det er belastende, når en underside åbnes i en helt vindue...