Avatar billede martinoerteby Nybegynder
25. oktober 2003 - 15:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kommentarfunktionen i Word 2002 (XP)

Jeg skriver i Word 97 (opdateret) og Word 2000. Når jeg indsætter en kommentar i en tekst med INDSÆT...KOMMENTAR, så viser den sig i dokumentet som en gul blok over de kommenterede ord. Læseren kan læse kommentaren ved at holde musen over teksten, hvorefter kommentaren popper op i et lille vindue. Han kan også læse alle kommentarerne på én gang ved at vælge VIS...KOMMENTARER (åbner i bunden af dokumentet).

Men når jeg åbner det samme dokument i Word 2002, ser det helt anderledes ud. De gule markeringer er erstattet af lodrette røde pinde, som omkranser de markerede ord, og når jeg kører musen henover, ser jeg ikke kommentaren, men kun "Sat som kommentar". Alle kommentarerne ligger i højre side af dokumentet, og det virker meget uoverskueligt.

Er der mulighed for i Word 2002's indstillinger at gøre et eller andet, så dokumentet fremstår på samme måde som i Word 97 og Word 2000?

På forhånd tak

Martin Ørteby
Avatar billede jkrons Professor
25. oktober 2003 - 17:18 #1
Så vidt jeg ved, er der ingen mulighed for at ændre måden kommentarer vises på. Sorry.
Avatar billede martinoerteby Nybegynder
26. oktober 2003 - 02:31 #2
Tak for indsatsen. Jeg lader lige spørgsmålet hænge lidt inden pointuddeling, ok?

Jeg har kigget lidt videre på det, og man kan godt få et kommenteret dokument i Word 2002 til at ligne et i Word 97 eller Word 2000 (i den lille menu "Vis" under "skrifttype"). Men jeg kan ikke gøre dem gule, som er meget mere visuelt end Word 2002's røde lodrette streger.
Avatar billede rvm Nybegynder
27. oktober 2003 - 09:14 #3
Vælg Funktioner/Indstillinger Fanen Ændringer
Fjern fluebenet i punktet "Brug markeringsboblier i Udskriftslayout og Weblayout"
Avatar billede jkrons Professor
27. oktober 2003 - 11:57 #4
rvm-> Hvis jeg gør som du beskriver, får jeg stadigvæk kun den lodrette røde streg som markering af mine kommentarer - ikke "de gamle gule" talebobobler.
Avatar billede rvm Nybegynder
27. oktober 2003 - 17:56 #5
De røde pinde er en ny måde at vise, at der er en kommentar - det kan ikke laves om. Men de gamle gule talebobler fåes dog stadig (lige bort set fra at de er blevet røde), hvis man følger ovennævnte handlevejledning.
Avatar billede martinoerteby Nybegynder
27. oktober 2003 - 19:29 #6
Jeg håber, det er ok, at jeg giver pointene til rvm :o) ... Nu ved jeg, at jeg ikke skal lede efter de gule markeringer i Word 2002. Jeg synes stadigvæk, det er et tilbageskridt i forhold til Word 97 og Word 2000.