Avatar billede icelands_ Nybegynder
24. oktober 2003 - 23:56 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Ændring af fast ip?

Jeg har behov for at ændre min faste ip adresse, er det overhovedet muligt?

Min udbyder er TDC og jeg har en speedstream router
Avatar billede keysersoze Guru
24. oktober 2003 - 23:57 #1
hvis du har fast IP-adresse givet fra TDC kan du alene ingenting gøre - det skal du bede TDC om...

men hvorfor i det hele taget skifte?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. oktober 2003 - 23:59 #2
det kan være at der er nogen der har fundet hans ip..
Avatar billede viciodk Praktikant
25. oktober 2003 - 00:02 #3
Avatar billede icelands_ Nybegynder
25. oktober 2003 - 00:03 #4
Min søn er kommet til at poste min ip i nogle forums, så jeg vil gerne have den ændret hurtigst muligt, men det er altså kun TDC der kan gøre det?
Avatar billede simonvalter Praktikant
25. oktober 2003 - 00:03 #5
så kan de jo nok også finde den nye han får.
Avatar billede squashguy Nybegynder
25. oktober 2003 - 00:05 #6
normalt, hvis man har fast ip, er det netop fordi den ikke behøver være hemmelig..
Avatar billede simonvalter Praktikant
25. oktober 2003 - 00:05 #7
betyder det egentligt noget .. ?

du ligger din ip alle steder du besøger med http://

bruger du icq messenger irc osv kan din ip sikkert også findes.
du fjerner vel heller ikke din nummerplade fra din bil bare fordi nogen har set den?
Avatar billede squashguy Nybegynder
25. oktober 2003 - 00:07 #8
er det fordi nogen har banned din ip :P
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2003 - 00:07 #9
Enig med loadet...
Avatar billede squashguy Nybegynder
25. oktober 2003 - 00:11 #10
viciodk.. der er to problemer med dit forslag: 1: mange bruger i dag firewall, som blokerer ping. 2: mange udbydere tillader ikke ders brugere at sætte statiske ipadresser (den faste ip får de fra dhcpøen).
Avatar billede icelands_ Nybegynder
25. oktober 2003 - 00:30 #11
Loadet: En god ven af mig fortalte mig, at det var meget let at hacke faste IP adresser, hvis de forkerte personer fik fat i dem. Jeg har ikke selv en dyt forstand på det, men hvis du siger det er lige meget, så er det jo nok rigtigt. Jeg benytter min pc til homebanking osv, så jeg er lidt paranoid.

Viciodk: Jeg har lavet de ændringer du har foreslået, tilgiv et måske dumt spørgsmål, er ændringerne ikke kun til interne ip'er eller hva? Når jeg går ind på www.tellmemyip.com siger den, at min ip adresse stadig er den samme.
Avatar billede simonvalter Praktikant
25. oktober 2003 - 00:38 #12
det er nu ikke nemmere at hacke en fast ip frem for en dynamisk ud over at hvis du skifter ip så skal de have fat i den igen, hvis det virklig er dig de vil have fat i så ved de også hvor de finder din ip.
normale brugere der bliver hacket gør det normalt ved random selection, feks nogen der kørte et exploit som rpc exploitet som ms blaster også udnyttede, på en mere eller mindre tilfældig ip range..
en normal bruger bliver normalt ikke udset som bytte for en hacker der vil bruge længere tid på at udforske evt sikkerheds fejl.

det bedste du kan gøre er at holde din computer updated,køre en firewall, og antivirus.. og lad være med at spille smart over for scriptkids ;)
Avatar billede icelands_ Nybegynder
25. oktober 2003 - 00:51 #13
hehe ok, tak for det loadet. Jeg kører med firewall og antivirus og har kørt adaware på begge computere her til aften, og fandt en frygtelige masse trackere, eller cookies som de hedder. Men min knægt er ikke så gammel, så det der med at lade være med at spille smart holder nok desværre ikke helt. Men nu kan fatter da i det mindste sove roligt i nat, hehe :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2003 - 01:18 #14
cookies er som regel ganske ufarlige, men nogen kan da bruge dem til at holde øje med dine sidebesøg osv. De kan dog kun få fat på cookies som de selv har lagt der, så farligt er det ikke.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. december 2003 - 04:26 #15
Dette spørgsmål mangler input.
Det kan f.eks. være at spørgeren mangler at acceptere/afvise svar/komme med feedback, eller af en svarer mangler at lægge et svar/komme med feedback.
Avatar billede simonvalter Praktikant
18. december 2003 - 11:31 #16
smider et svar ;)
Avatar billede icelands_ Nybegynder
18. december 2003 - 14:44 #17
smider nolge point :-)