Avatar billede pixelmax Nybegynder
24. oktober 2003 - 15:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Æ, Ø og Å - hvor er de henne?

Så er den totale nybegynder allerede tilbage :)

Jeg anvender en Flash gæstebog som bruger PHP.
Når jeg tester gæstebogen og skriver en tekst i tekstfeltet, kan jeg sagtens skrive æ,ø og å -
MEN når man læser indlæg i gæstebogen, er æ,ø og å erstattet med små firkanter :(
Mit største ønske til jul, er at få disse danske bogstaver med, når man skriver i min gæstebog!

Hvordan i alverden gør jeg det?
Er det noget der skal defineres i php-filen, eller har det med serveren at gøre?
(Husk at jeg er ABSOLUT nybegynder *GG*)

PHP filen jeg bruger ligger på http://www.pixelmax.dk/test/addentry.php

På forhånd tak for hjælpen :)

pixelmax
Avatar billede amix Nybegynder
24. oktober 2003 - 15:28 #1
Det er sikkert den font gæstebogen benytter - eller andet med flash.

php eller mySql skulle ikke have problemer med æ,ø eller å...
Avatar billede pixelmax Nybegynder
24. oktober 2003 - 17:40 #2
Du havde ret amix. Karakterene var ikke understøttet af flash. Jeg skulle selv aktivere tegnsættet i flashfilen :)
Tak for svaret. Uden det, havde jeg nok aldrig fundet på at lede efter "fejlen" i Flashfilen *S*
Avatar billede amix Nybegynder
24. oktober 2003 - 18:24 #3
np. Ellers en meget fin side :D
Avatar billede amix Nybegynder
24. oktober 2003 - 20:17 #4
Sætter lige et svar