Avatar billede cyberstar Nybegynder
24. oktober 2003 - 12:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

specielle fonts

Jeg er ved at lave en hjemmeside for en af mine venner, som gerne ville have en bestemt font på hjemmeisden...
mit problem er nu at man skal have den specifikke font indstalleret på computeren, ellers vises siden forkert!
Er der en måde hvorpå jeg kan installere skrifttyben på brugerens hjemmeside, eller må jeg lægge teksten på som billede???
Avatar billede askeb Nybegynder
24. oktober 2003 - 12:52 #1
ja den eneste udvej er at ha det som billede...
et alternativ er at angive to fonts. Altså "speciel-font,almindelig". Så hvis brugeren ikke har fonten bruges den anden...
Avatar billede dytti Novice
24. oktober 2003 - 12:59 #2
ikke helt rigtigt. der er faktisk en måde at gøre det på.
Vender lige tilbage om lidt
Avatar billede dytti Novice
24. oktober 2003 - 13:05 #3
der er en mulig løsning her:
http://www.webdesign101.dk/fonts/skrifter2.php
Avatar billede askeb Nybegynder
24. oktober 2003 - 13:21 #4
ja, ok men det virker jo kun i IE? Hvis du ser siden i Mozilla er resultatet noget helt andet :P
Avatar billede dytti Novice
24. oktober 2003 - 13:28 #5
Jeg har ikke selv brugt løsningen.
Jeg er selv imod specielle fonts på hjemmesider. Det er for det meste en uskik efter egen ydmyg mening ;-)
Avatar billede askeb Nybegynder
24. oktober 2003 - 13:32 #6
:)
Hvis du ser http://www.gaffa.dk bruger de metoden med et billede for hvert lille bogstav...det tager dog et stykke tid mere at loade...
Og hvis det er en af dine venner vil han nok også forstå at det er "umuligt"... :P
Avatar billede cyberstar Nybegynder
24. oktober 2003 - 13:57 #7
Jeg vil prøve din løsning "dytti", og hvis jeg ikke kan få det til at virke, må må jeg bruge billed-metoden!
Mange tak for hjælpen!
Avatar billede dytti Novice
24. oktober 2003 - 14:00 #8
Takker - håber du får det til at virke