Avatar billede jhall Nybegynder
24. oktober 2003 - 12:17 Der er 6 kommentarer

Valg af printserver.

Hej.
Jeg mangler noget kompetent vejledning i forhold til printserver. Vi har en lille printserver monteret på netværket. Der er én printer tilsluttet og 2 computere. Den kan kun modtage et udskriftjob fra den ene computer ad gangen.
Jeg tager for givet, at det er printserveren der fejler !

Printserveren er en "noname" og kostede så vidt jeg husker en lille tudse for et par år siden.

Hilsen Jørgen
Avatar billede nmh Nybegynder
24. oktober 2003 - 12:30 #1
Bruger i TCP-IP protokollen, når I skriver til printserveren?
Hvilken windows version benytter I?
Avatar billede jhall Nybegynder
24. oktober 2003 - 14:18 #2
Ja vi bruger tcp/ip og vi benytter WinXP...
Avatar billede justme Nybegynder
24. oktober 2003 - 17:01 #3
Umiddelbart kan det lyde som om at en firmware upgrade kan løse problemet...
Er det et "lille" hjemme-netværk eller? Hvis det er en virksomhed, hvilken Server kommer den fra, Linux? mv... Står der ikke noget bagpå Printserver,  eller et eller andet nr. mv.? Har printserveren et webmin indbygget?
Avatar billede nmh Nybegynder
24. oktober 2003 - 17:27 #4
Jeg gætter på, at jeres printserver er af en type, som faktisk kunkan håndtere et job ad gangen. Den ville virke fint, hvis der f.eks. var en server, der styrede den, og det så var serveren, der udbød printeren.
I kunne lade den ene maskine være en sådan printserver.
Avatar billede jhall Nybegynder
27. oktober 2003 - 10:59 #5
>Justme. Vi kan desværre ikke finde noget navn på serveren, så er firmware opgrd. er lidt svært...;-)

>nmh. Ja det er en god idé, men det skal være muligt at begge maskiner kan printe uafhængigt af hinanden.

Det er et mindre netværk på et meget travlt kontor, hvor der er mage print.
Det jeg nok er interesseret i er, hvilken printserver kan anbefales? - jeg har meget svært ved at overskue markedet !
Avatar billede nmh Nybegynder
27. oktober 2003 - 14:42 #6
Hvordan ytrer det sig for øjeblikket, når begge maskiner forsøger at printe?

I kunne også overveje at sætte en printer på hver maskine. En HP laserjet 1300 kan fås for under 3000 kr.