Avatar billede sinus-c Nybegynder
24. oktober 2003 - 11:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

LDAP, liste over alle brugere

Jeg tilgår NDS via LDAP og ønsker at få en liste over alle brugere / grupper i mit directory.

Jeg er ny i LDAP sammenhæng, og har derfor svært ved at se hvordan jeg skal sammensætte min LDAP forespørgsel for at åbne dette.

Jeg er klar over at det er en træstruktur, og jeg først skal have brugere/grupper, som ligger umiddelbart under rod-elementet, også derefter parse mig ned igennem strukturen.

Men hvordan skal jeg sammensætte mit request? Jeg havde tænkt noget i retning af:

LDAP://myserver:port/o=server?cn=*

Men det giver intet resultat, men heller ingen fejl.

Håber nogen kan hjælpe mig ud af min knibe. På forhånd mange tak.
Avatar billede spine Nybegynder
24. oktober 2003 - 11:53 #1
du mangler domænet dn=
Avatar billede sinus-c Nybegynder
24. oktober 2003 - 11:58 #2
Hvad skal komme først, domænet eller organization?

ldap://192.168.1.12:389/dn=mydomain,o=server/cn=*
eller
ldap://192.168.1.12:389/o=server,dn=mydomain/cn=*

ingen af disse virker. der kommer den med en fejl, no entries in the directory match the criteria.
Avatar billede sinus-c Nybegynder
24. oktober 2003 - 11:59 #3
ldap://192.168.1.12:389/dn=mydomain,o=server?cn=*
ldap://192.168.1.12:389/o=server,dn=mydomain?cn=*

sidste skråstreg skulle være spørgsmålstegn. men det virker stadig ik. samme fejl.
Avatar billede spine Nybegynder
24. oktober 2003 - 12:03 #4
hov din rækkefølge er omvendt
LDAP://cn=*,OU=xxxxxx,DC=mydomain,DC=com
Avatar billede sinus-c Nybegynder
24. oktober 2003 - 12:37 #5
Jeg har ingen Organizational Unit (OU).
Er DC navnet på mit domæne?

og hvorfor DC=com til sidst?

LDAP://myserver:port/cn=*,o=root,dc=domain
Virker ikke.
Avatar billede spine Nybegynder
24. oktober 2003 - 12:39 #6
prøv at fjerne o=root, jeg ved bare at man smider hele domænet på også evt subdomæner altså eks. DC=sub,dc=mydomain,dc=com
Avatar billede spine Nybegynder
24. oktober 2003 - 12:44 #7
prøv evt at se her... en god introduktion og guide til LDAP query'er
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/scriptcenter/scrguide/sas_usr_ykxh.asp
Avatar billede sinus-c Nybegynder
24. oktober 2003 - 12:50 #8
Hm, men det virker slet ikke når jeg kobler domain på, men hvis jeg undlader dette får jeg et resultat, men blót et tomt resultat.
Meget mærkeligt.

Jeg kan godt få en enkelt bruger ud ved at sige cn=username,o=root
så hvorfor ikke få alle ved at sige cn=*,o=root

det fatter jeg ik helt.
Avatar billede spine Nybegynder
24. oktober 2003 - 12:56 #9
hey prøv lige at udelade cn så giver den hele indeholdet af den container man foresprøger i
Avatar billede sinus-c Nybegynder
24. oktober 2003 - 13:00 #10
Avatar billede sinus-c Nybegynder
24. oktober 2003 - 13:00 #11
som tak for at du har sporet mig ind på det får du point alligevel ;)
Avatar billede spine Nybegynder
24. oktober 2003 - 13:04 #12
ahaa... fordi det er et vildcard... hmm....det skal jeg da lige prøve :)
takker for point, hygge

hilsen cn=tjo,OU=mfcph,dc=domain,dc=com
hehe