Avatar billede raiser2 Nybegynder
24. oktober 2003 - 11:05 Der er 6 kommentarer

Varelager/Vareforbrug

Hvordan gør man rent praktisk, hvis man har solgt en vare, og skal debitere vareforbrug og krediteer varelager.
Jeg har lagt varen på lager ved at debitere varelager og kreditere min bankkonto.
Jeg er ikke en øre til bogføring, i kassekladen skal man afstemme kasse,bank elller giro, kan man ikke bare kreditere og debitere uden af afstemme kassen.
Avatar billede raiser2 Nybegynder
24. oktober 2003 - 11:14 #1
Hej
Jeg har prof. udgaven uden lagerstyring.
Avatar billede j2010 Nybegynder
24. oktober 2003 - 11:17 #2
Du skal gå ind på www.stoneware.dk og lave copy/paste af spørgsmålet under support på summasummarum, så får du det helt korrekte og brugbare svar. Vi arbejder her "kun" med selve oversættelsen.Held og lykke.
Jørgen
Avatar billede blacks Mester
24. oktober 2003 - 11:19 #3
Du skal under lager/Tilpasning/Grupper oprette en varegruppe og sætte kontering på denne gruppe, det være sig Omsætning, forbrug og afgang.
Avatar billede cult Nybegynder
23. november 2003 - 20:53 #4
Det du har gjordt indtil videre er korrekt.

Du kan bare fjerne afstemningskonto'en for linien ved at  vælge det øverste tomme felt (i pulldown menuen afstemningskonti).
Derefter laver du en ny linie og fører afstemningen på den.
Avatar billede cult Nybegynder
23. november 2003 - 20:53 #5
Når du har lavet dem trykker du bare F8 og får SummaSummarum til at godkende det.
Avatar billede cult Nybegynder
04. april 2006 - 21:00 #6
Oprettet: 24/10 2003 - Husk at lukke dine spørgsmål :)