Avatar billede drud Nybegynder
05. januar 2001 - 18:29 Der er 5 kommentarer

NTFS for W98 og Win 98 - DREV MANGLER

Jeg har følgende installation :
Een fysisk disk på 32 GB:
Primær partition : C: Fat32 med W98, 4GB
Extended partion : D: Fat32 med W2000, 4GB
                  E: NTFS med W2000, 4GB
                  F: Fat32 (bruges til data) resten

Jeg har installeret DEMO-versionen \"NTFS for W98\" efter bogen og jeg kan fra C-drevet W98 også godt se drev D og E - men drev F er helt væk !
Det er heller ikke at se i FDISK !!!
MEN logger jeg på som W2000 kan jeg godt se F-drevet ????
CD-drevene skifter IKKE bogstav.

Hvis jeg skifter E ud med f.eks F i configurationen i \"NTFS for W98\" så dukker det gamle F-drev op som E, men så går der kuk i CD-drevet under G....

MEN hvis jeg via FDISK fjerner E-drevet så genopstår F-drevet lige så smukt under W98, men så har jeg ikke længere W2000 i NTFS-FORMAT .

KAN DETTE VIRKELIG PASSE ?
HVAD GØR JEG DOG FORKERT ?

Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2001 - 23:04 #1
Ø har du ikke brugt windows 2000 til at dele disken op med? Noget tyder på en bios update.
Avatar billede drud Nybegynder
05. januar 2001 - 23:44 #2
Nej W98 og FDISK blev oprindeligt brugt til at lave partionerne med, efterfølgende konverterede jeg så E-drevet til NFTS.
Avatar billede sasdk Nybegynder
01. juli 2001 - 22:33 #3
må man spørge hvor du har hentet den demo ?
Avatar billede drud Nybegynder
07. juli 2001 - 19:30 #4
www.winternals.com men jeg fik det aldrig til at virke efter at have korresponderet med dem i en uges tid....

Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2001 - 19:57 #5
Jeg vil lige prøve at høre, om ikke der er en anden mulighed for at få windows 98 til at læse ntfs, det har jeg hørt en information om, at det skulle kunne lade sig gøre.