Avatar billede dina Nybegynder
05. januar 2001 - 17:43 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se en bestemt side

Hej
Har et lille firma og plejer at indberette moms via internettet til told og skat men har ,efter min harddisk har været slettet,fået et problem. Kan godt komme ind på siden:www.toldskat.dk men når jeg trykker på f.eks. \"tast selv\" kommer jeg ikke ind og der skrives:\"Siden kan ikke vises\", samt en masse om netværksindstillinger (som ikke fejler noget) samt noget om sikkerhed o.s.v. og til slut står der at serveren ikke blev fundet eller der opstod en DNS-fejl Internet Explorer.
Kun denne side jeg har problemer med, ellers ikke og jeg kunne forestille mig at det havde noget med sikkerhed at gøre, da det jo er fortrolige oplysninger man sender her, men hvad gør jeg????
Avatar billede dina Nybegynder
05. januar 2001 - 17:44 #1
At opdatere, som der foreslåes, hjælper overhovedt ikke !!!
Avatar billede microtec Nybegynder
05. januar 2001 - 17:55 #2
Har du bemærket at \"Der er lukket for angivelse af moms og A-skat alle dage mellem kl.16.00 og 16.15\"?
Tidspunktet for dit spørgsmål kunne godt passe med ca. dette.

Indberetter selv på samme måde og der er ingen problemer nu.
Avatar billede dina Nybegynder
05. januar 2001 - 18:00 #4
Ja, jeg ved godt det med lukketiden,og har selvfølgelig prøvet i åbningstiden. Jeg havde heller ingen problemer før i tiden, men har fået det efter jeg har haft en computer der gik helt i sort !!
Avatar billede microtec Nybegynder
05. januar 2001 - 18:01 #5
Faldt lige over at Internet Explorer skal være nyere end version 4.08 for at håndtere 128 bit kryptering til SSL som Toldskat benytter.

Der er sikkert installeret en gammel version at Internet Explorer da du installerede Windows.
Avatar billede k_la Nybegynder
05. januar 2001 - 18:02 #6
Check lige indstillingerne i Internet Explorer

funktioner -> Internetindstillinger -> advanceret

der skal gerne være flueben under sikkerhed
SSL 2.0 og SSL 3.0

Så kan man komme ind på siden, men det er ingen garanti for at man kommer videre
Avatar billede microtec Nybegynder
05. januar 2001 - 18:02 #7
Kik version under meny-punktet \"Hjælp\" og \"Om Internet Explore\"
Avatar billede microtec Nybegynder
05. januar 2001 - 18:05 #8
k_la >> Værd at checke, men det er nu default indstillinger.
Avatar billede liquid Nybegynder
05. januar 2001 - 18:06 #9
hvis du har en firewall kan det måske være den...
Avatar billede microtec Nybegynder
05. januar 2001 - 18:08 #10
liquid >> Firewallen skal bare være åbnet op for port 443. Så er den ikke noget problem
Avatar billede microtec Nybegynder
05. januar 2001 - 18:10 #11
Selve SSL-forbindelsen til Told og Skat kan testes på https://www.tastselv.toldskat.dk/ssl/ssl.plx så kan den del da bekræftes/udelukkes.
Avatar billede microtec Nybegynder
05. januar 2001 - 18:15 #12
Ups kan se at https:// ikke kom med som link. Det er vigtigt at få det med i URLen. Ellers køres der ikke SSL.
Avatar billede liquid Nybegynder
05. januar 2001 - 18:30 #13
microtec>> hvos der nu ikke er åben sp kan det jo være det!
Avatar billede microtec Nybegynder
05. januar 2001 - 18:37 #14
liquid >> Jeps, så kan der ikke køres SSL det foregår på port 443.
Men mon firwallen er installeret på den PC der gik i sort? Hvis ikke er der jo ikke ændret på opsætningen af denne.

Det kan alt sammen checkes med det link jeg gav.
Avatar billede microtec Nybegynder
17. januar 2001 - 14:47 #15
dina >> Har du fået indberettet din MOMS?

:o)
Avatar billede microtec Nybegynder
22. januar 2001 - 14:17 #16
dina >> Det var egentlig en diskret hentydning til at lukke spørgsmålet :o)
Avatar billede microtec Nybegynder
05. februar 2001 - 11:21 #17
dina >> Tillader mig at gøre opmærksom på at sidste dato for rettidig inberettelse af moms mv. er 12/2 *gg*
Hvis du ikke har fået det til at virke endnu, hvad jeg tror du har, så har du et problem *gg*

Luk nu spørgsmålet. Der er folk, som har brugt tid på at hjælpe dig (enda gratis).
Avatar billede microtec Nybegynder
10. maj 2001 - 08:26 #18
Har du stadig ikke fået det til at virke, her 4 mdr. efter du oprettede spørgsmålet?
Du har indberettet MOMS 2 gange siden. Hvordan har du klaret det?

Hvorfor deltager du ikke selv lidt i spørgsmålet?
Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
11. maj 2001 - 10:42 #19
Dina har angivet sin egen email-adresse i et tidligere indlæg: Dina@city.dk

Så kan du jo smide hende en mail, hvis du er tilstrækkeligt utilfreds med at hun ikke har lukke spørgsmålet. ;-)
Avatar billede microtec Nybegynder
11. maj 2001 - 10:50 #20
Det skulle vel ikke være nødvendigt at henvende sig direkte til en bruger.

Jeg finder det bare utrolig flabet at man oprettter et spørgsmål og så slet ikke selv gidder at deltager, eller kommenterer de indkommende svar.
At man så efter 4 mdr. blot afviser alle svar og lader spørgsmålet stå åben uden så meget som en lille bitte kommentar, er simpelthen topmålet. Specielt når det må være åbenbart for enhver at der er indmeldt moms flere gange siden spørgsmålet blev oprettet.
Avatar billede dina Nybegynder
19. oktober 2001 - 14:24 #21
sorry
Avatar billede microtec Nybegynder
19. oktober 2001 - 14:32 #22
dina >> Du må være prototypen på en dum skid.
Det er 10 mdr. siden du oprettede spørgsmålet. Der er flere, der har forsøgt at hjælpe dig. Du er gentagende gange blevet opfordret til at melde tilbage eller lukke spørgsmålet.

Nu lukker du spørgsmålet og tager ALLE dine point selv med et \"Sorry\".
Ikke et meget som et \"tak for hjælpen\" eller information om hvad problemet var, så andre kan få gavn af din viden.

Det er sådan nogen som dig, som virkelig får mig til at stille spørgsmålet \"hvorfor spilder du din tid på at hjælpe andre GRATIS\".

Gør os andre den tjeneste at du sletter din profil og holder dig væk fra Eksperten for fremtiden. Du har tydeligvis ikke fattet hvad det går ud på.
Avatar billede dina Nybegynder
19. oktober 2001 - 18:17 #23
OK, har mine grunde, som jeg ikke gider indvi dig i når du tar\' det på den måde. Man skulle sgu\' tro det handlede om at du havde tabt penge!!! Tror du ikke der er en årsag til at der er gået så lang tid???
Anyway, tak for \"hjælpen\" !
Avatar billede bornholmerne Nybegynder
19. oktober 2001 - 18:28 #24
>microtec

Overreagerer du ikke lige en kende for meget????
Jeg er enig med dig i at dina burde lukke med en grund, men at flippe ud på den måde er ikke det rigtige at gøre heller!.
At du har mange point ude at svømme eller ej, skal ikke gå ud over nogen overhovedet.

Jeg forstår godt at du er vred, men alligevel ???

>dina
Husk at komme med en begrundelse for hvad der er årsag til at du lukker. Begrund det enten med at du har fundet en løsning, og ortæl den, eller at du nu har formateret (ell. lign) og startet forfra.

Man kommer ingen vegne ved mundhuggeri.
Avatar billede microtec Nybegynder
19. oktober 2001 - 22:12 #25
bornholmerne >> Prøv lige at se hvor mange gange dina gennem de sidste 10 mdr. er blevet opfordret til at give indput, eller lukke spørgsmålet.
Nu lukker hun sgu spørgsmålet og snupper selv alle point uden så meget som et ord om hvad der var galt.

Det er at tage pis på folk.
Kommer der ikke en offentliggørelse hvad problemet var må admin se på dette spørgsmål.

Der er efterhånden alt for mange eksempler på dette på Eksperten. Det er årsagen til at jeg ikke gider at spilde mer meget tid på at hjælpe folk mere. Kom der blot en forklaring på HVAD problemet var, ville jeg også få lidt ud af det arbejde jeg har ydet ganske gratis.