Avatar billede jsoftware Nybegynder
23. oktober 2003 - 19:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Underlig pc med mange problemer

Jeg har en pc som ikke længere gider "starte".

Først kørte jeg 3 systemrestores efter hinanden i windows xp for at finde nogle slettede filer. den nåede ikke længere end Windows Xp Loading skærmen efter en restart. så prøvede jeg alle mulighederne efter man trykkede på f8 .. tilsidst restartede den når jeg valgte nogle af dem.

Når jeg prøvede at formatere eller reinstaller winxp så nåede den ikke længere end at loade alle drivere hvorefter den lavede sort skærm med en blinkende streg i hjørnet.
så installerede jeg dos og fik formateret harddisken fint nok... men når jeg prøver at installere windows xp så gør den stadig det samme. Nu indstillede jeg lige cpu hastigheden i biosen fra 100 til 133 hvorefter den overhovedet ikke viser noget på skærmen...

alle blæsere kører inkl. gfx

det er en pentium 4 2 ghz på QDI superb 4, 512 ddr

den viste alt korrekt i bios før den fik sort skærm

hjælp...
Avatar billede jsoftware Nybegynder
23. oktober 2003 - 20:09 #1
Jeg forhøjer gerne point!!! 1000 POINT!!!!!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. oktober 2003 - 23:43 #2
du har prøvet at resette bios..?
hvis du flere en´1 ram blok, tag den ud.
Viser den en fejl..?
så skriv den her..:O)
Avatar billede jsoftware Nybegynder
24. oktober 2003 - 12:19 #3
der er ingen fejl.. intet output til skærmen!

nu har jeg testet harddisk og gfx hos en ven. men da harddisken kom i hans computer gad den heller ikke vise noget på skærmen... en maxtor fluid 40 gb
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. oktober 2003 - 14:08 #4
ja så er det jo nok det som er færdig:O/

Er der stadig garanti på..så byt den..O)
Avatar billede jsoftware Nybegynder
24. oktober 2003 - 17:34 #5
ehm nu er det bare sådan at den computer forretning hvor den blev købt for et år siden er lukket ned.. pc-store

tja...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. oktober 2003 - 20:49 #6
spørg evt. her , om hvordan du skal gøre..-> http://www.forbrugerstyrelsen.dk/
Avatar billede tronic1 Nybegynder
24. oktober 2003 - 20:51 #7
så er det vistnok producenten der står med garantien (er ikke sikker)
men der er ifølge dansk lovgivning 2 års reklamationsret på ALT
Avatar billede jsoftware Nybegynder
18. december 2003 - 22:31 #8
lukker... ingen positiv udgang af problemmet..
Avatar billede bartfreak Nybegynder
22. december 2003 - 16:29 #9
tak for hjælpen:O)